על מה לשים לב כשבוחרים ריצוף לבית

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

בחירת האריח הנכון יכולה להיות החלטה מכריעה שתשפיע על העיצוב הכולל של הבית. התייעצות עם מעצבי פנים בעלי ידע וניסיון בתחום יאפשרו להגיע לתוצאה האידיאלית בתום התהליך.ישנם לא מעט פרמטרים שיש לקחת בחשבון כאשר בוחנים סוגים שונים של אריחים עבור ריצוף הבית כאשר מעבר למראה האסתטי שלהם, יש לבחון גם תוחלת החיים ומידת העמידות שלהם.  

איזה סוג ריצוף עדיף?

אחד מסוגי האריחים הנפוצים שבהם נהוג להשתמש כיום הוא אריחי גרניט פורצלן שהם מעין אריחי קרמיקה מסוג צפוף יותר. מאפיין זה הופך אותם ליותר עמידים בפני מים ובעלי יכולת עמידות גבוהה יותר בפני סדקים ושברים. אריחים אלה נחשבים לבחירה הטובה ביותר במיוחד עבור אזורים שבהם קיימת לחות גבוהה ואף חשיפה מרובה וקבועה למים כמו המקלחת. חיתוך הריצוף מצריך כמובן ציוד מיוחד שכל בעל מקצוע שעוסק בריצוף מכיר ועושה בו שימוש על בסיס יומי. 

אריחים שימנעו החלקה

עמידות האריחים בפני החלקה היא אחד השיקולים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון לפני שבוחרים בסוג האריח הרצוי במיוחד כאשר מנסים להחליט על ריצוף אזור האמבטיה. יכולת העמידה בהחלקה היא פרמטר שנבדק עבור כל סוג אריח כאשר התוצאה נמדדת בערך שנקרא DCOF. ערך זה מייצג את מקדם החיכוך של האריח והוא נתון שמוכר הריצוף חייב להכיר ולציין בפניכם כשאתם מגיעים לרכוש ריצוף לבית. הערך המינימאלי הנדרש עבור ריצוף לבית הוא 0.42 ועבור ריצוף חוץ הוא 0.60. 

אריחי רצפת המקלחת

ריצוף עבור המקלחת מצריך אריחים בעלי התנגדות גבוהה להחלקה ומאפיינים שניתן ליצור באמצעותם שיפוע שיתאים עבור ניקוז יעיל של המים. אריחי פסיפס שגודל כל אחד מהם קטן יותר מעשרה סנטימטרים יאפשרו חיבור ואחיזה טובים לרצפת המקלחת וימנעו את האפשרות של החלקה. אריחי פסיפס הם גם בחירה טובה עבור יצירת שיפוע הניקוז המתאים ומונעים את האפשרות של קצוות לא אחידים. ישנן טכנולוגיות חדישות כיום שבהן משתמשים על מנת לייצר אריחים בעלי עמידות החלקה גבוהה שמותאמים במיוחד עבור מקלחות והם מגיעים במגוון עיצובים.

אריחים לריצוף חוץ

לאחר שבחרתם את הריצוף המתאים לבית, יהיה עליכם לבחור את הריצוף למרפסת חיצונית או לשטח שתרצו לרצף בחצר. ישנם מספר סוגים של אריחים שמתאימים עבור ריצוף החוץ והם כוללים אריחי קרמיקה, אבן ופורצלן. חשוב לזכור עם זאת, שריצוף חוץ מצריך אריח בעל מאפיינים מיוחדים שכוללים עמידה לאורך זמן בפני קרינת השמש, עמידות בפני דהיית החומר, עמידות גבוהה להחלקה ויכולת לעמוד בהשפעות שונות של תנאי מזג האוויר. קיימת האפשרות של הוספת פורצלן לריצוף המסורתי ולקבל משטחים שעמידים יותר בפני שריטות, דהייה והיווצרות של כתמים. משטחים אלה נחשבים לאטומים למים ופעולת הריצוף שלהם נחשבת גם לפשוטה ומהירה יותר. מרצפות אלה ניתן לרכוש במגוון עיצובים שידמו פרקט מעץ או מרצפות מאבן והם מתאימות עבור ריצוף השביל לבית, הפטיו או כל משטח חיצוני בבית.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך