איך לבחור שם לתינוק

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
Confused pregnant woman with question marks on paper stickers on tummy

בחירת שם לתינוק או לתינוקת העומדים להיוולד בקרוב, הוא נושא אשר בני הזוג עוסקים בו לאורכו של ההיריון אך בעיקר לקראת הלידה. ברוב המקרים קיימות התלבטויות וגם מחלוקות רבות בין בני הזוג עד שמתקבלת ההחלטה על השם המועדף.

בין הסיווגים אפשר למצוא שמות טרנדיים לבנות אשר יש להם תפוצה גדולה כמו יעל ואילה, שמות ישראליים כמו מאיה ושירה, שמות מהטבע כמו רותם ותומר, שמות מהמקורות כמו שרה ורחל, שמות מיוחדים ושמות בינלאומיים. 

שמות לבנים ולבנות 

בשפה העברית אפשר למצוא מבחר גדול מאד של שמות לרכים הנולדים, יש שמות לבנים, שמות לבנות ושמות יוניסקס המתאימים לשני המינים.

החשיבה על שמות מיוחדים לבנות נובעת מהרצון של ההורים שהילדה שלהם  תהיה בעלת שם ייחודי אשר סביר להניח לא יהיו רבים בשם זהה בגן הילדים או בבית הספר. בכל שנה יש טרנדים חדשים בתחום השמות ויש שמות ספציפיים אשר לאורך שנים רבות נמצאים בתפוצה גבוהה מאד והשמות הללו נשמעים בכל מקום. מדובר בשמות אהובים מאד ולכן ילדות רבות נושאות שם זה כמו נועה ותמר. 

כדי להקל על משימת מציאת שמות מיוחדים, מכינים בדרך כלל בני הזוג רשימה של כמה אופציות כמו לדוגמה, אריאה, ברית, גפנית, היילי, חנית, יערית לבונה ועוד. עד שהלידה לא קורית בפועל, קשה מאד להתאים את השם הנכון. רק לאחר שהלידה עוברת בשלום ורואים את פניה היפות והעדינות של הבת, בוחנים איזה שם נשמע מצלצל ומתאים ביותר לנראותה של הילדה. 

בדרך כלל לאחר כמה ימים, מגבשים החלטה אך קיימים גם מקרים שקשה מאד להחליט ולכן פרק הזמן מתארך עד שמחליטים מה יהיה שמה של התינוקת מתוך ההיצע ברשימה או מחוצה לה.

שמות בינלאומיים לבנות 

זוגות רבים באוכלוסייה מעוניינים להעניק לביתם שם שהוא בינלאומי ולא שם ישראלי. יש לכך כמה סיבות כמו חוסר הרצון לבלוט בשם ישראלי כאשר נמצאים ברחבי העולם הן כתיירים והן כמשפחות אשר חושבות על שינוי מקום המגורים שלהם בעתיד למדינות אחרות ביבשות רחוקות.

אחרים מעדיפים שם בינלאומי כדי שלקרובי משפחתם אשר חיים מעבר לים יהיה קל הרבה יותר להגות שם שהוא מוכר להם מאשר שם ישראלי, אשר קשה לעיתים להגות אותו עקב מגבלות השפה השגורה בפיהם.

קיימות גם משפחות אשר מעדיפות ללא כל סיבה מיוחדת להעניק שמות בינלאומיים לבנות מתוך הרצון שלהם לגלובליות ועל פי תפיסת העולם שלהם. ברוב המקרים המשפחות הללו דואגות שהשם יישמע טוב גם בקרב הישראלים כך שיהיה לבנות נעים בגני הילדים, בבתי הספר ובכל מקום אחר בהמשך הדרך. 

בין השמות הבינלאומיים המובילים אפשר למנות את אוריאן, אמילי, אלין, אביגיל, מלאני, עלמא, קארין ועוד היצע נרחב מאד של שמות בינלאומיים מוצלחים. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך