איך משלבים אוכלוסיית צמי"ד בשוק העבודה?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
Sister and brother drawing at a table

הגישה החברתית אל ציבור ליקויי הלמידה- השתנתה. כיום יותר מאמינים ביכולות שלהם להשתלב בעולם החברה ועולם התעסוקה. לשם כך, פיתחו עבורם מסלולי הכשרה מקצועית ייחודיים, המותאמים ליכולות שלהם. מסלולים אלו, נובעים מההבנה שהציונים הם לא הכל בחיים. בסופו של דבר- בעולם העבודה, הכישרון הוא הקובע. ולכן, סטודנטים רבים עם לקויות למידה, יכולים להצליח היטב במקצועות מעשיים רבים, בדיוק כמו סטודנטים רגילים. מסלולי למידה אלו, מסייעים לסטודנטים להשלים פערים באנגלית ועברית, וללמוד לעבוד עם יישומי מחשב בסיסיים.

מה מאפיין מסלולי הכשרה מקצועית לאוכלוסיית צמי"ד?

ישנו מגוון רחב מאוד של קורסים המוצעים לאוכלוסיית צמי"ד. המאפיין המשותף שלהם, הוא שקורסים אלו אינם דורשים תואר אקדמי. מקצועות אלו קלים ללמידה, והמשכורת בהם יכולה לפרנס בכבוד. חלק מהמקצועות קלים יותר, וחלק מהמקצועות קלים פחות. בכל מסלול הכשרה, ניתן סיוע אישי ופרטני לסטודנטים. בדרך כלל, במסלולים אלו הלימוד הוא מעשי, ופחות עיוני. לקראת המבחנים, מעניקה המכללה מסייע אישי לסטודנט. במהלך המבחנים העיוניים, זכאים הסטודנטים המיוחדים להקלות. האורך הממוצע של הקורסים השונים, הוא שנתיים.

המכללות נותנות הכוונה מקצועית אישית לסטודנטים.

כל ליקוי למידה, גורם למגבלות לימודיות מסוימות. לכן, לכל סטודנט עם ליקוי למידה, יש יכולות אחרות. המכללות השונות, נותנות הכוונה מקצועית פרטנית לכל סטודנט. במהלך תהליך ההכוונה, מציג יועץ הלימודים של המכללה לסטודנט, את המסלולים השונים, המטלות הנדרשות מהסטודנט במהלך המסלול, ומה המשכורת אותה מרוויחים בוגרי המסלולים בשוק העבודה. יועץ הלימודים, מנהל ביחד עם הסטודנט חשיבה משותפת באילו קורסים הסטודנט יוכל לעמוד בהצטיינות במטלות.

קורסים מותאמים לסטודנטיות עם לקויות למידה.

ישנם מקצועות המותאמות לסטודנטיות עם לקויות למידה. סטודנטית בעלת חוש עיצובי, יכולה ללמוד עיצוב גרפי, ולהשתלב בהצלחה בעבודה במשרדי פרסום, עם משכורת טובה ומפרנסת. סטודנטיות אחרות יכולות ללמוד תפירה ותדמיתנות, ולפתוח קו אופנה מצליח שיהפוך אותן לעשירות לכל חייהן. סטודנטיות אחרות יכולות להתפרנס מהעברת חוגים לתנועה לגיל הרך ולפעוטות. סטודנטיות אחרות יכולות להתפרנס יפה מלטפל בהידרו תרפיה, טיפול באומנות, וטכניקות טיפוליות אחרות.

קורסים מותאמים לסטודנטים עם לקויות למידה.

ישנם מסלולים רבים של קורסים, המותאמים דווקא לגברים. סטודנטים עם לקויות למידה וידי זהב, יכולים להשתלב בכל המקצועות הטכניים כמו אינסטלציה, חשמל, גינון, סטודנטים עם חוש לחיות, יכולים לרפא מטופלים מקשיים רגשיים, באמצעות טיפול בכלבים. סטודנטים עם הפרעות קשב וריכוז, יכולים להוציא את המרץ והאנרגיה בעבודות נגרות, טבחות, טכנאי מזגנים, ועוד מקצועות הדורשים עבודה פיזית.

אילו גופים נותנים מלגות לסטודנטים מאוכלוסיית צמי"ד?

שירות התעסוקה, נותן לסטודנטים מאוכלוסיית צמי"ד מלגות מכובדות ביותר, ואף מימון מלא בחלק מהקורסים. גם המכללות עצמן, מעניקות מלגות לאוכלוסיית צמי"ד. בנוסף, יכולים הסטודנטים המיוחדים לפנות לקרנות שונות על מנת להשיג מימון ללימודים.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך