איך עובד דוד שמש

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
Closeup Worker fixing solar water heater on roof during maintena

דוד שמש הוא מוצר אשר משמש משפחות רבות ביום יום . זוהי מערכת אשר יוצרת שימוש בחום הרב אשר נוצר מקרני השמש היוקדת והופך אנרגיה סולארית זו לאנרגיה המייעלת את נושא חימום המים עבור כל אחד מאתנו. ישראל היא מדינה ים תיכונית וברוב ימות השנה חם מהזריחה ועד השקיעה ולכן אפשר לתעל את החום העצום של קרני השמש.

איך עובד דוד שמש 

דוד השמש ממיר את האנרגיה אשר מגיעה מהשמש מאנרגיה סולארית לחום אשר מחמם את המים הקיימים בתוך הדוד וכך נוצרים מים בטמפרטורה גבוהה אשר מתאימים לרחצה ולניקיון. אופציה זו מבוססת על עיקרון פיזיקלי אשר מנצל את קרני השמש לחימום המים ואת קולטי השמש לטובת המרת האנרגיה הסולארית לחום.

לאורך כל שעות היום, השמש שולחת קרנים אשר מחממות הן את הקולטים והן את המים הנמצאים בתוך הדוד, המים החמים זורמים לחלקו העליון של הדוד ומים קרים אשר מתווספים למכל זה לאט לאט. עם הזמן והחום הרב מחוץ למערכת הסולארית, כל המים מתחממים.

עקב ההבדלים ברמת הצפיפות בין המים החמים לקרים נוצר מים שכל המים החמים ממוקמים בחלק העליון והם אלה אשר משמשים לרחצה הנוחה. לאחר שהלקח השתמש בחלק מהמים גם יתרת המים במכל מתחממים וכך כל המים הקרים הופכים לחמים ונוצר שימוש רציף במים החמים אשר מצטברים כל הזמן.

קולטי השמש 

קולטי השמש הם חלק אינטגרלי ומשמעותי במערכת זו. קולטי השמש ממוקמים על גגות הבתים בזווית לכיוון דרום כיון שהוא הכיוון הנכון ביותר לקליטת קרני השמש החמות. הקולטים בנויים מזכוכית שקופה אשר מחממת את משטחי הקולטים השחורים ואת כל הצנרת המובילה אליהם וכך כל החום שנוצר נשמר בתוך הקולט. 

אנשי השירות מתקינים אותם תוך שימוש בכלי עבודה ייעודיים.

התקנת דודי שמש בישראל 

על גגות הבניינים והבתים הפרטיים בישראל קיימים דודי שמש חדשניים הפועלים בטכנולוגיה זו תוך ניצול מקסימלי של האנרגיה הסולארית. שימוש בדרך זו יוצר חיסכון ארצי עצום בשימוש בחשמל כיוון שרוב הצרכנים נהנים מהמים החמים הנוצרים במערכת ולכן אין להם צורך לחמם את המכל באמצעות חשמל, דבר אשר מבזבז הרבה מאד אנרגיה והופך להוצאה כספית משמעותית בכל חודש.

כך בקיץ כמעט אין צורך בהפעלת דוד שמש ומפעילים אותו בעיקר בימי החורף אשר בהם חום השמש הוא מינורי ואינו מספיק לחימום מלוא המים בדוד לשימושם של כל בני המשפחה. הקור השורר מחוץ לבית מקרר גם את המים כך שאין ברירה אלא להפעיל את הדוד באמצעות החשמל.

קיימים כמה גדלים של דודים, גודל נורמטיבי המתאים למשפחה ממוצעת ודודים בעלי נפח רחב יותר למקומות אשר בהם הצורך הוא רב יותר כמו בתי אבות, בתי מלון ובסיסים צבאיים.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך