דברים שחשוב לדעת לפני שבוחרים לעשות ניתוח אף

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
The surgeon uses a chisel and a hammer

התנועה – Body Positivity (גישה חיובית לגוף), היא תנועה חברתית שנוצרה מלכתחילה כדי להעצים נשים וגברים במידות גדולות, תוך קריאת תיגר על הדרכים שבהן החברה מציגה את הגוף ושופטת אותו. התנועה דוגלת בקבלת כל צורת גוף, בלי קשר ליכולת הפיזית, לגודל, למין, לגזע ולמראה החיצוני. לפי תנועה זו, המסומנת bodypositive# ומתחילה לתפוס תאוצה, אנחנו צפויים לאמץ את כל הפגמים שלנו, ולא להתייחס למה שאנשים אחרים חושבים עלינו. אבל מה זה אומר למי שרוצה לשנות את המראה שלו, למשל את האף, מסיבות אישיות ובלי קשר למה שאחרים אומרים?

אינספור ידוענים כבר החלו להתנצל על שעברו הליכים קוסמטיים, אבל נראה שאנשים שלא מסתדרים בשום אופן עם מראה האף שלהם, לא מוכנים לוותר על האפשרות להשיג לעצמם אף שיהיה פחות בולט, פחות גדול או פחות עקום, ולעבור ניתוח אף.

הנה כמה דברים שכדאי לכם לדעת לפני שאתם בוחרים לעבור ניתוח אף:

  • יש הבדל גדול בין ניתוח לתיקון מחיצת האף לבין שיפור מבנה האף

המונח ניתוח אף יכול לשלב בין שני הליכים נפרדים: ניתוח מסיבות רפואיות וניתוח מסיבות אסתטיות.

  • ניתוח אף רפואי, כמו ספטופלסטיקה (septoplasy) שהוא ניתוח ליישור מחיצת האף במטרה להקל על בעיות נשימה הנובעות מחסימה של מעברי האף על ידי המחיצה הסוטה.
    • ניתוח אף קוסמטי, שנועד לעצב את האף ולשנות אותו מסיבות אסתטיות.

רוב האנשים שסובלים ממחיצת אף סוטה, ואמורים לעבור ניתוח אף כדי לתקן את המחיצה, בוחרים בהזדמנות זו לתקן גם פגמים באף שלהם כמו בליטה, גשר עקמומי או קצה אף בולבוסי משהו.

  • הייעוץ – חשוב!

חשוב להגיע לפגישת הייעוץ עם הפלסטיקאי כשיש לכם מושג כלשהו לגבי איך אתם רוצים שהאף העתידי שלכם ייראה. אם הרופא ידע מהו השינוי המבוקש, זה יקל עליו לקבל החלטות וייתן לכם סיכוי טוב יותר לקבל תוצאה סופית שעונה על הציפיות שלכם.

הרופא ימליץ וידריך אתכם בתהליך הבחירה, ובמקביל ישתמש במחשב שיאפשר לו להמחיש לכם את ההתאמות הקטנות שיוכל לבצע כדי לשפר את מראה האף ולהציע לכם מראה פנים יותר סימטרי והרמוני.

בפגישת הייעוץ שאלו את הרופא את כל השאלות שמציקות לכם, כולל אלה הנוגעות לניסיון ולהתמחות שלו ואלה הנוגעות לשיטת הניתוח (למשל, ניתוח אף פתוח או סגור), ולרמת שביעות הרצון הצפויה מתוצאות הניתוח שלכם. כאשר תצליחו לוודא שגם המנתח וגם שיטת הניתוח מתאימים לכם, זה יעניק לכם שקט נפשי.

  • הכאב לא עד כדי כך נורא

כיוון שבמשך כל תהליך הניתוח, אזור האף יהיה מורדם, וכיוון שאחר כך תקבלו משככי כאבים, סביר להניח שלא תחושו שום כאב בלתי נסבל.

הנושאים העיקריים שאיתם תתמודדו לאחר ההליך יהיו חולשה וישנוניות כתוצאה מהתרופות, ומראה פנים לא משהו – בעיקר בימים הראשונים שלאחר הניתוח.

תצטרכו להניח קרח על הפנים כדי שהחבלות והנפיחות ייעלמו, להימנע מאכילת מזון מוצק עד שהאזור יחלים ולהקפיד לישון על הגב עם הראש מורם. לא בטוח שזה כל כך נוח, אבל זה מחיר פעוט שתשלמו תמורת האף היפה שתקבלו בסופו של דבר.

  • קחו כשבועיים חופשה מהעבודה

ניתוח אף הוא אחד ההליכים הפלסטיים המורכבים ביותר ותקופת ההחלמה עשויה לקחת עד כשבועיים. לכן, מראש, קחו חופשה מהעבודה.

בנוסף, כדי לא לפגוע בהחלמה יהיה עליכם לשים לב:

  • לא לקנח את האף, כדי לא לפגוע בתוצאות הניתוח.
    • ליטול את תרופות המרשם שקיבלתם מהרופא.
    • לעקוב אחר הוראות ההתנהגות לאחר הניתוח, שקיבלתם מהרופא.
    • לנוח ולישון עם ראש מורם.
  • תעבור לפחות שנה עד שתראו את מלוא התוצאות

במקרים רבים המנתח מקבע סד באף, לתמיכה ולייצוב צורת האף החדשה. למרות הנפיחות, את השינויים בצורת האף תוכלו לראות מיד כאשר יוסר הסד – כשבוע עד שבועיים לאחר הניתוח.

יתכן שתמשיכו לסבול מנפיחות קלה במשך מספר חודשים לאחר הניתוח כאשר את התוצאות הסופיות של ניתוח האף תוכלו לראות רק לאחר תום שנה מיום הניתוח, לפעמים גם יותר. במשך תקופה זו, הנפיחות תיעלם בהדרגה, והעור מסביב לאף יתאים את עצמו לעיצוב החדש של האף שלכם, ויתכן שהתוצאה תהיה כל כך טבעית, עד שאנשים בכלל לא ישימו לב שעברתם איזה שהוא ניתוח בפנים.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך