האם נוער עברייני מועד לפורענות בחורף באופן מיוחד?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

הטיפול בנושא נוער עברייני חייב להיעשות לאורך כל השנה

התקופה שבה מזג האוויר מקשה על קיום פעילויות מחוץ לבית, עלולה להפוך במהרה לתקופה סוערת עבור נוער עברייני. מחקרים מראים כי הדרך הטובה ביותר למנוע פשיעה בקרב צעירים, היא לייצר עבורם פעילויות רלוונטיות שיעסיקו אותם ויאפשרו להם לבוא לידי ביטוי ולא להפוך את השעמום לאנרגיה שלילית המובילה לפשע. העלאת המודעות לנושא עשויה לייצר הכנה אופטימלית מראש, הן בבתי הספר והן בקרב ראשי היישובים, מתוך ראייה כי האחריות לצמצום העבריינות היא בידי המבוגרים העוטפים את הנוער הזה.

מדוע עונת החורף היא טעונה עבור נוער עברייני?

החורף בישראל מגיע לאחר תקופה של חופש גדול, שאחריו כניסה ללימודים ושוב חופשים של חגי תשרי. כאשר הטמפרטורות מתחילות לרדת, זו בדיוק התקופה שבה מתחילה להיווצר יציבות במסגרות הלימודיות, אך במקביל גם עבריינות נוער מקבלת תאוצה ו"פורחת" באותה תקופה ממש. ייתכן שהסיבה לכך היא, כאמור, היעדר פעילויות מספקות בשעות שלאחר הלימודים, אך ייתכן גם שירידת המתח לאחר התנודות בבקרים – פעם חופשה ופעם לא – מייצרת רצון לעשות "משהו מעניין", שעלול להתבטא במעשים שאינם חוקיים.

מה תפקידו של עורך דין לענייני פלילים?

במקרים ובהם נערים ונערות צעירים, שעדיין משויכים למסגרת הבית ספרית, מבצעים מעשי פשיעה קלים או חמורים – הם יישפטו ככלל האדם ובמידה והם אינם קטינים הם כמובן יישאו באחריות פלילית. קשה להגדיר באופן חד משמעי איזו עזרה יכולה להוציא צעירים עבריינים מהבור העמוק שהם נמצאים בו, אך חשוב להבין כי כאשר נוצר צורך בסיוע משפטי – עורך דין לענייני פלילים הוא הכתובת המתאימה ביותר. המבוגרים הסובבים את בני הנוער המועדים לפורענות הללו, צריכים לייצר תעסוקה מתמדת ומותאמת עבור הנוער הזה, אך ההגנה המשפטית לאחר מעשה צריכה להיות מיטבית ומכאן שליווי של פרקליט הופך להכרחי.

שיקום והתחלה חדשה – כיצד עושים זאת?

חשוב להדגיש בפני צעירים שביצעו מעשי פשיעה כי לאחר שיקבלו את הדין ובמידה ולא מדובר בפשע חמור במיוחד, חייהם עדיין פרושים בפניהם והם יכולים לבנות לעצמם עתיד חדש ומבטיח. תפקידו של עו"ד פלילי הוא לצמצם את הענישה ככל שניתן, כך שהנוער העברייני יוכל לשקם את חייו כמה שיותר מהר ובתמיכה מלאה של הסביבה. עורך דין המלווה צעירים שביצעו פשעים, צריך להיות עבורם אוזן קשבת, איש אמון וגם מייצג מקצועי בבית המשפט. בחירת האדם שימלא את התפקיד הזה צריכה להיעשות בקפדנות, תוך בדיקה דקדקנית של הכימיה הנוצרת בין הצעיר – הלקוח, אל עורך הדין הפוטנציאלי. חשוב להפגיש בין שני הצדדים באופן לא מחייב לפחות פעם אחת, על מנת לבחון – בעיקר מול הצעיר שביצע את העבירה – עד כמה הוא נפתח ושקוף מול עורך הדין. תקשורת טובה מהווה חלק בלתי נפרד מהיכולת לפעול לטובת האינטרס של צעירים עבריינים בבית המשפט.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך