היבטים של מכירת דירה

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
Couple Buying New Apartment, Shaking Hands With Realtor

מכירת דירה 

מכירת דירה היא נושא מורכב ולכן בעל הנכס פונה אל עורך דין מקרקעין שילווה אותו לאורכו של כל התהליך, כדי לא בצע טעויות שונות עקב חוסר הידיעה. כל עסקת נדל"ן כרוכה בתשלום גבוה מאד על פי הערך הכספי של הנכס ואף אחד אינו מעוניין להפסיד חלק מהכספים הללו. הנקודות המרכזיות בהליך של מכירת הדירה הן העלות של הדירה כפי שנקבעה בין הצדדים, מועד פינוי הדירה כך שיהיה נוח לכל הצדדים ולוח התשלומים. המוכר והקונה מנהלים ביניהם משא ומתן על כל הנקודות הללו כדי להגיע להסכמות. לעיתים הם מצליחים למצוא את שביל הזהב ביניהם ולעיתים הדבר קורה באמצעות סיוע של המתווך, או של עורך הדין.

בהתאם לשווי של הנכס, עורך דין מקרקעין מיידע את הלקוח מה יהיה הגובה של מס שבח בגין מכירת דירה. במקרים רבים מדובר בסכום גבוה ולכן הלקוח חייב להביא זאת בתחשיב הפיננסי שלו. גם לאחר תשלום מס שבח, עורך הדין יכול להגיש בקשה לקבלת החזר מס שבח וזאת לאור תשלומים שהוא ביצע עבור מכירת הדירה כמו תשלומים לעורך דין, לשמאי, למתווך ועלויות של שיפוץ הנכס. באמצעות העברת הקבלות, יקבל הלקוח חלק יחסי של התשלום בחזרה. 

עלויות נלוות של מכירת דירה 

מעבר לנושא מס שבח עבור מכירת דירה, יש גם תשלום גבוה של היטל השבחה לרשות המקומית וזאת בהתאם להשבחת הנכס לאורך השנים. המוכר מודע לכך שעליו לשלם כספים גם למתווך אם הוא היה מעורב בעסקה, לעורך הדין על כל הליווי המשפטי ולאנשי מקצוע נוספים שהיו מעורבים בעסקה כמו שמאי ואחרים.

תהליך מכירת הדירה 

במשא ומתן בין הצדדים, נקבע לוח התשלומים. אם קיימת משכנתא על הדירה, התשלום הראשון יהיה עבור כיסוי המשכנתא, כדי שהנכס יהיה נקי ממשכון. לאחר בדיקת נכס הטאבו וקבלת האישור מהבנק על גובהה של ההלוואה שנותרה לתשלום, המוכר יתחייב בחוזה כי ישלם סכום זה באופן מידי. לאחר כיסוי המשכנתא, עורך הדין של הקונה ירשום הערת אזהרה במשרדי רשם המקרקעין המחוזי כי נכס ספציפי זה נמצא בהליך של מכירה ולכן אין למכור אותו לאדם אחר.

לאחר מכן מועברים התשלומים עבור מכירת דירה על פי המועדים שסוכמו ובאופן התשלום שסוכם כמו העברה בנקאית המחאה בנקאית, או כל צורת התנהלות אשר נוחה למוכר.

הכנת חוזה מכר 

עורך הדין של המוכר מכין את טיוטת חוזה המכירה ומעביר אותה לעורך הדין של הקונה, כדי שיאשר את הנוסח הסופי. אם יש לו השגות, הם מתאמים ביניהם את השינויים הנדרשים בחוזה ובדרך זו כל אחד מעורכי הדין דואג לאינטרסים של הלקוח שלו. לאחר שהנוסח אושר, שני הצדדים חותמים על חוזה המכר. 

זיכרון דברים 

המגמה בשנים האחרונות היא לא לחתום על זיכרון וזאת מכיוון שמדובר בחוזה מחייב לכל דבר. אלא אם כן רושמים באותיות גדולות מאד שמדובר במסמך למשא ומתן בלבד. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך