הכל על מכונות גילוח – כך תבחרו נכון

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
Cheerful adult man shaves at mirror in bathroom

היא ידידתו הצמודה של הגבר, שדואגת לו בוקר בוקר. מכונת הגילוח החשמלית מצוידת בדרך כלל בשניים או שלושה ראשי גילוח, מציעה גילוח יבש או רטוב, ושאר פטנטים ופונקציות ייחודיים בדרך לפניו ולליבו של הגבר.

ראשי הגילוח

שלושה ראשים מסתובבים שבתוך כל אחד יושב מערך סכינים בעלות להבים, החותכות את זיפי הזקן מבעד לרשת הגנה. ישנם דגמים הכוללים מערך סכינים אחד, שנים, ולפי שעה גם שלוש. אם כי דגמי הראש הכפול או שלושה ראשים – הם הפופולריים ביותר כיום. ניתן למצוא דגמים שכוללים ראשי גילוח צפים, כלומר, מתאימים עצמם בצורה מרבית לתווי הפנים. ישנם דגמים בעלי להבים עם מספר רב של סכינים, וגם מכונות שמציעות מנגנון הרמה וחיתוך של הזיפים. אין הוכחה מדעית ליתרונות ולאיכויות שיטה זו או אחרת, אך ככל שהראשים גמישים ומתכווננים יותר, הרי שהגילוח צפוי להיות יסודי ונעים יותר.
אגב, בכדי לטפל בפאות הלחיים, וגם בשביל לישר או לדלל זקן, מצוידות רוב המכונות במנגנון קיצוץ פאות. מניסיון של גברים רבים, כדאי לרכוש מכונה עם הפונקציה הזו, שחוסכת שימוש בסכיני גילוח, במספריים, או אף בקוצץ שיער חשמלי.

חשמל ישיר / נטענת

ישנן מספר תצורות הזנה למכונות גילוח: באמצעות חשמל בלבד, ובאמצעות סוללה אינטגרלית נטענת – הסוג הזה הוא הפופולרי ביותר כיום, והוא עדיף בהרבה על שני הסוגים האחרים.

מכונות שניזונות מחשמל בלבד

מכונות הפועלות באמצעות חשמל בלבד הן נדירות כיום. הן אמנם חזקות, כי הן מקבלות את מקור המתח ישירות מרשת החשמל, אך חסרונן הגדול הוא שאינן ניידות: הן מחייבות שימוש בקרבת שקע חשמל.

מכונות נטענות

הכי נוח להשתמש במכונה חשמלית נטענת: כשהסוללה המובנית מתרוקנת, ניתן פשוט לחבר לשקע הקיר את המטען הייעודי, ולאחר מספר שעות המכונה מלאה שוב באנרגיה.

בהתאם למפרט ולמחיר, ישנן מכונות שמציעות זמן שימוש של 40 ועד 75 דקות, לאחר טעינה שנמשכת בין שעה בלבד – בדגמים יקרים ומתקדמים – ועד ל-16 שעות הטענה בדגמים זולים, ובדרך כלל זמן הטענה של מרבית הדגמים עומד על כ-8 שעות. אם אתם מרבית הזמן בתנאי שדה, בחרו את המכונה בהתאם לזמן השימוש ולמשך הטעינה. אגב, ברוב המכונות, ניתן להתגלח כשהמכונה נמצאת בטעינה.

טעינה נוחה

נוח מאד כשישנה נורית חיווי שמעדכנת את המשתמש לגבי מצב הסוללה. ישנם דגמים שכוללים נורה שמהבהבת  באדום, כשזמן הסוללה מתקרב לקיצו. דגמים יקרים יותר כוללים גם צג LCD קטנטן שמציג נתונים כאלו ואחרים.

לעיתים, בעיקר בדגמים היקרים, כוללת המכונה גם  עריסת הטענה ייעודית. זה נוח מאד לשימוש, אך לא תמיד מצדיק את ההוצאה הכספית הניכרת.

גילוח יבש או רטוב?

בעבר, גילוח במכונה חשמלית היה ידוע כגילוח יבש. אבל, כולם יודעים שהרטבת הפנים מרככת את זיפי הזקן, ויוצרת תנאי גילוח טובים ויסודיים יותר. יצרני מכונות הגילוח הבינו זאת ובשנים האחרונות הם מציעים לנו ליהנות משני העולמות: גילוח יבש או רטוב באמצעות המכונה החשמלית. ישנן מכונות גילוח חשמליות שמאפשרות לשטוף את ראשיהן במים, וכאלו אטומות לחלוטין, באמצעותן ניתן להתגלח בכיף במקלחת ללא חשש, ואפילו לנקות אותן אגב כך בשטיפה. דגמים אחדים מגדילים לעשות, ומאפשרים לרכך את העור בעת הגילוח. פשוט לוחצים על כפתור המשאבה ומשחררים את תוסף הג'ל /קרם המצוי בתוך המכונה ומקבלים תחושת רעננות וקרירות על עור הפנים. במכונות כאלו, החיסרון טמון במחויבות להשתמש בשפופרות נוזל שמיועדות למכונה בלבד, שאינן זולות.

בסופו של דבר: שטיפת המכונה במים עשויה להיות מועילה במידה מסוימת אך לא הכרחית, וגילוח רטוב עשוי להעניק חוויה מעניינת ורעננה, אך גם זה אינו הכרחי.

ניקוי ותחזוקה

יתרונן הגדול של מכונות הגילוח החשמליות הוא, שבניגוד לסכיני גילוח שמוחלפים בתדירות גבוהה מאד, את הלהבים ניתן להחליף אחת לשנתיים לערך, בהתאם למצבן ולהמלצות היצרן. כדאי שתדעו, שלהבים אלו אינן זולות כלל, וככל שלמכונה מספר ראשים רב יותר, הרי שמחיר הרכישה עולה. ראוי להדגיש, שניקוי הלהבים בתדירות גבוהה, ישמור על חדותן ויאריך את חייהן איך עושים זאת?

ברוב המכונות, מתבצע ניקוי פשוט בעזרת מברשות שמצורפות למכונה. במכונות אחרות, עליהן כבר כתבנו, מתבצע הניקוי באמצעות שטיפה של ראשי הגילוח. ישנן מכונות יקרות, שמתהדרות במנגנון ניקוי אוטומטי. אחרי כל גילוח, מניחים את המכונה בתוך מיכל הטעינה המכיל נוזל ניקוי וחיטוי מיוחד, ולוחצים על הכפתור. במהלך הטעינה, מתבצע ניקוי ויבוש הסכינים באופן אוטומטי לחלוטין. עדיין לא הוכח אם המדובר בפתרון גאוני ומעשי או גימיק מיותר, ובכל מקרה, שתדעו שהפונקציה קיימת.

משהו נוסף שקשור לסכינים עצמן: פלדת אל-חלד, טיטניום, אפילו כאלו מצופות יהלום!? כל יצרן מנסה להראות שהסכינים שלו הן החדות, היעילות והעמידות ביותר. בסופו של דבר, לכל אדם עור הרגיש והעמיד באופן שונה, כך שהמכונה צריכה להתאים רק לו.

נוחות השימוש

נכון, בחנות החשמל לא תוכלו להתנסות בפעולת הגילוח באמצעות המכונה שאתם מעוניינים לרכוש. אבל למרות זאת, אחזו אותה, בדקו אם היא נוחה לשימוש, ובעיקר אם היא לא כבדה מדי. כמו כן, בדקו אם פעולות הניקוי, הפירוק, והתחזוקה פשוטות ואינטואיטיביות.

מחיר ואחריות

המחירים מתחילים ב-50 שקל לדגמים בסיסיים חסרי מותג, בדרך כלל מכונות מופעלות סוללות ללא יכולת טעינה, ועד  1,400 שקל למכונות מתקדמות. רוב הצרכנים אשר יחפשו מכונת גילוח מומלצת עם תמורה לכסף, ימצאו את מבוקשם במחיר שנע בין 300-500 שקלים .

למרות שבשוק נמכרות גם מכונות גילוח זולות מאד, היינו ממליצים להימנע מהן, בעיקר אם הן אנונימיות, ולא שייכות ליצרן או מותג ידוע בענף מכונות הגילוח. מעבר לעניין איכות הגילוח, והאמינות, יש לזכור שרק יבואנים מסודרים מציעים מערך תיקונים, ומציעים למכירה חלקי חלוף בצורה מסודרת וזמינה.

מרבית המכונות נמכרות בליווי אחריות למשך שנה עד שנתיים.

לסיכום

1.    מכונה נטענת עדיפה על אלו שניזונות מסוללות או מחשמל בלבד.

2.    זמן הטעינה ומשך השימוש הם נתון שרלוונטי בעיקר אם אתם נמצאים זמן רב בתנאי שדה (כלומר, לא בקרבת מקור חשמל).

3.    למכונה נשטפת במים יש יתרונות אחדים, אך אינה הכרחית.

4.    בדקו שהמכונה שרכשתם היא חדשה לחלוטין, ולא מחודשת.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך