המדריך לאיתור נזילות

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
איתור נזילות

מים זורמים בכל מבנה במערכת הצינורות שמיועדת להם ובלעדיהם אי אפשר להסתדר. החשש מפני נזילות מובן והוא קיים ככל שהמבנה מתיישן ולכן גם הבלאי בצינורות עלול לגרום לנזילות, פיצוצים ודליפות. בעבר נהוג היה לזהות נזילות די מאוחר, לאחר שכבר התפשטו כתמים כהים של עובש וטחב או כאשר הנזילה הייתה כל כך גדולה שהיא פשוט טפטפה מהקירות ומהרצפות. 

היום יש דרכים אחרות ויעילות יותר לאתר נזילות די מוקדם, אולם צריך להיות ערים לכך ולבדוק בקפידה כל חשש. שינוי מבורך נוסף מהעבר הוא שכבר לא צריך לשבור קירות ולהרים מרצפות על מנת לאתר את הנזילה ולתקן אותה. בשיטות המודרניות והמתוחכמות של היום אפשר בהחלט להשתמש במכשור מתקדם על מנת לעשות זאת ברוב המקרים, גם אם לא בכולם. 

להלן מידע חיוני בנושא איתור נזילות בהקדם לפני שהנזק מתרחב ומחמיר.

איפה נמצאת הצנרת?

מקור הנזילה הוא בדרך כלל בצנרת אצלכם או אצל השכנים, ומכיוון שמיפוי הצנרת נעשה מראש בזמן הבנייה והוא גם די סטנדרטי ברוב המבנים, יש מקומות ספציפיים שבהם בודקים את מקור הנזילה. היוצא מהכלל הוא מבנה שבו הוחלט על מיקום צנרת מורכבת ויוצא דופן בגלל המפרט האדריכלי ואז עלול לקרות שצנרת מסוימת תהיה רחוקה ממקום הנזילה עצמה ויש לאתר אותה. אבל ברוב המקרים נזילה במטבח או בחדר הרחצה נובעת מהצנרת ששייכת לה ושם מחפשים גם את הבעיה. במקומות אחרים שבהם יש רטיבות, כמו חדרי שינה, זה עלול לקרות ממקור אחר, כמו איטום לא יעיל שיש לחדש ולאו דווקא בגלל צנרת שלכם.

סוגי נזילה ודליפה

  • הנזילה הוודאית והברורה ביותר היא זאת שרואים בעין. אם מתפשטת אצלכם רטיבות על הרצפות או בארונות, בדקו את הצנרת שגלויה לעין מתחת לכיור או אפילו זאת שמתחברת לבית. במקרים כאלה היא גם תהיה מהירה יותר וזה ישפיע מידית על חשבון המים שלכם. ברשויות מקומיות רבות מגלים זאת מיד ומתריעים בפני הדיירים על כך שחשבון המים גדול יחסית ולכן זה מצביע או על שימוש לא מבוקר או על נזילה. נזילות כאלה יכולות לקרות גם במערכת האסלות או בברזים, בגלל סגירה לא טובה שגורמת לטפטוף מתמיד שאפילו אתם לא תמיד שמים לב אליו. 
  • סימן נוסף לנזילה – זרם מים חלש מאוד שמצביע על מקור הנזילה בצנרת שמובילה לברז.
  • נזילות שאינן מתגלות לעין מיד אלא לאחר זמן הן אלה שמטפטפות לתוך הקיר או המרצפות והטחב והעובש שמתפתחים בצד השני מגלים זאת לעין. אלא שהבעיה היא שזה לוקח זמן ולכן הפיצוצים בצבע ובטיח והכתמים החומים והשחורים מגיעים מאוחר יחסית.

איך מגלים את מקור הנזילה בצורה מקצועית?

בכל סוגי הנזילות שפורטו לעיל לא רצוי לטפל במקור לבד, אלא אם כן למדתם להחליף ברז דולף וגומייה למנגנון שלו. הזמנת איש מקצוע תגלה אם מדובר בנזילה כתוצאה מאיטום לקוי, בעיית צנרת אצלכם או אפילו אצל השכנים. במקרים של נזילות כאלה יש ציוד מתוחכם שמשתמשים בו כדי לגלות את המקום המדויק של הנזילה מבלי לשבור את הקיר, כמו מצלמה תרמית באינפרא אדום, מצלמות ביוב, איתור נזילות על ידי גז ועוד. המיקום המשוער של הנזילה הוא זה שקובע באיזה מכשור ישתמשו. 

החדשות הטובות הן שזה נעשה במהירות וביעילות וברוב המקרים, אם לא מדובר בצנרת ישנה מאוד שמתפרקת כבר אפשר אפילו לתקן זאת על ידי טלאי או הלבשת חלק פנימי אוטם בעזרת חומר מתנפח, גם בהחדרה מדויקת לאורך הצינור עד מקום הנזילה המדויק. סיבת הנזילה היא גם הדרך לתקן אותה משום שלא תמיד חובה להחליף את כל הצנרת. זה עניין של תקציב והיקף עבודה ולכן מקום הנזילה במערכת הביוב או בצנרת המים יקבעו גם את היקף התיקונים הנדרש.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך