חוויות בלתי נשכחות לילדים

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כולנו רוצים להשקיע בילדים, בין אם אנחנו הורים או אנשי חינוך העוסקים בכך באופן מקצועי. בעצם אנו מדברים כאן על חינוך הילדים, לאו דווקא מקצועות הלימוד, אלא מסגרת הערכים שאנו מעניקים לילדים והכלים שנרצה להעניק להם, כלים אשר יעזרו להם בבית הספר ובהמשך החיים. על מנת להעניק להם את אותם הכלים ואת אותם הערכים, עלינו להיות יצירתיים ולחפש אחר הדרכים לעשות זאת. זהו אינו דבר שניתן להשיג במסגרת לימודים עיוניים, אי אפשר ללמד זאת בכיתות הלימוד כפי שאנו מלמדים את הילדים מתמטיקה או אנגלית. מצד שני, גם אי אפשר לוותר על זה, זהו הבסיס שהם צריכים בשביל לאפשר להם להשתלב במערכת החינוך ולהגיע להישגים. 

הפרקטיקה המוצעת היא סדנאות ODT  לילדים. ODT זה לא שם של הפרעה נפשית, אלא הקיצור של outdoor training, כלומר פעילות המתקיימת בחוץ, מחוץ לכיתות הלימוד. באמצעות סדנאות ODT  לילדים אנו יכולים להעניק להם כלים חשובים ולהשלים את כל מה שהם לא מקבלים בלימודים עיוניים. פעילויות ODT לא באו להחליף את המסגרת הרגילה, אלא רק להעשיר אותה ולתת יותר לתלמידים. 

מדוע בעצם נרצה להוציא את הילדים מכיתות הלימוד? יש לכך כמה סיבות טובות. ראשית כל זה מסייע לנו להילחם בשחיקה של התלמידים וזה מאפשר להם להתרענן ולגוון בפעילויות אחרות. זה לא קל להיות שעות מרובות כל כך בכיתות הלימוד. עצם ההפוגה הזמנית ושינוי האווירה בסופו של דבר תורם להרגשה הכללית של התלמידים ועוזר להם בכיתות הלימוד. 

סיבה נוספת לשינוי האווירה הוא האפשרות לראות אחד את השני באור חדש. כאשר משנים מקום בעצם משתחררים ממשקעי העבר הקשורים במקום הקודם, וזה עוזר מאוד. 

סיבה שלישית היא אופי הפעילות שעורכים בסדנאות ODT לילדים. כאשר אנו יוצאים למרחבים הפתוחים, ואפילו הגן הציבורי הקרוב, יש לנו יותר מרחב למשחקים ופעילויות שלא נוכל לעשות בתוך כיתות הלימוד. זה מה שמעניק חוויה בלתי נשכחת לילדים. 

מה נותנות לנו סדנאות ODT לילדים?

סדנאות ODT לילדים הן הזדמנות טובה לגבש את התלמידים ולהפוך אותם מאוסף של פרטים לקבוצה הפועלת יחדיו. קבוצה שבה לכל אחד ויכולותיו השונות יש מקום. במהלך הפעילות הילדים מתנסים במשחקים שונים, כולם בעלי אופי קבוצתי. כולם דורשים שיתוף פעולה של הילדים וזוהי דרך מעולה לגבש את הקבוצה ולהטמיע בם את ערך שיתוף הפעולה. זוהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת. וכמובן שהכול נעשה באווירה משחקית, כיפית ונעימה. 

אבל לא רק גיבוש מסתתר בסדנאות ODT לילדים. זוהי גם דרך נהדרת להטמיע בהם ערכים של מנהיגות, שיפור התקשורת הבין אישית והקנייה של יכולות חשיבה מחוץ לקופסה. זוהי פעילות מסעירה אשר ממלאה כל ילד בערך עצמי ומגבירה את הביטחון ופשוט חובה בכל מסגרת חינוכית. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך