האם מדינת ישראל חזקה מספיק בחשמל סולארי?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
מערכת סולארית

מדינת ישראל מנסה להיות מדינה מתקדמת ממש כמו רעותיה במדינות המערביות. הבעיה היא שלא תמיד היא מצליחה בכך. היא מדדה מעט אחרי כולן ומנסה לחקות את המדינות הנאורות והמתקדמות. אחד הדברים שבהם אנחנו רואים את זה בצורה בולטת זה התחום של ניצול האנרגיה של השמש למען הקמת מערכות סולאריות.

בעוד בעולם הגדול אנחנו יודעים שהמערכות הללו כבר קיימות והן פעילות, הרי שכאן בישראל כל העניין הזה עדיין נמצא בחיתוליו.

זהו אבסורד של ממש. משום שארצות אירופה למשל אינן משופעות בשמש והן לא נהנות משעות שמש רבות כל כך כמו בישראל ועם כל זה הן עדיין משקיעות בהקמת מערכות סולאריות והן מצליחו לנצל את המקסימום האפשרי. ישראל לעומת זאת שיכולה להגיע לרמה גבוהה הרבה יותר של חשמל שיהיה מופק מהמערכות הסולאריות לא ממש מנצלת את האפשרויות שעומדות לרשותה.

למה צריך בכלל חשמל סולארי?

אז לפני שנסביר על הנושא ועל החשיבות של מערכת סולארית, חשוב להבין למה זה באמת נחוץ ולמה זה כדאי. אז כך.

המערכות הסולאריות נועדו על מנת להפיק אנרגיה מקרני השמש.

האנרגיה שעשויה להתקבל מהשמש היא ממש יכולה להחליף את החשמל המסורתי שאנחנו צורכים כל הזמן. החשמל שלנו מופק משריפה של דלקים ושל פחם שגם משפיע לרעה על היקום כולו, הן מבחינת השפעה לרעה על האוויר ועל האווירה והן מבחינת ההשפעה לרעה על הבריאות של כולנו ועל שכבת האוזון. כך שאם יש לנו פתרון חילופי שעשוי להיות ידידותי יותר, ברור שיהיה זה עדיף לכל הצדדים.

מה גם שמערכות החשמל עולות לכל אחד מאתנו הרבה מאוד כסף. אנחנו משלמים מידי חודש בחודשו תשלומי כסף גבוהים עבור כל הנורות, המכונות והחשמל שאנחנו צורכים. ברגע שאנחנו עוברים להפקת חשמל באמצעות מערכות סולאריות, אנחנו נהנים מצריכה של חשמל בלי עלויות ובלי כל הגבלה.

שווה להשקיע בהקמת מערכת סולארית?

אז נכון שהסברנו עד כמה כדאי ללכת על מערכת סולארית. אך לא נוכל להתעלם מהעובדה כי מדובר במערכות יקרות מבחינת ההתקנה שלהן. לא מדובר כאן במערכת קטנה וזולה. אז נכון שבהמשך, העלויות של ההפקה תהיינה מזעריות ממש אך בכל זאת מדובר בהשקעה גדולה יחסית. אז כאן חשוב לדעת. יש אפשרויות מימון נוחות מאוד בגלל שכל חברות המימון וגם הבנקים מבינים עד כמה כדאי להשקיע במערכות הסולאריות והם גם יודעים כי מדובר בהשקעה שלבטח תחזיר את עצמה.

הלקוח ייהנה מחשמל חינם וגם מהחזרים שיקבל מחברת החשמל עבור החשמל העודף שהוא יפיק באמצעות המערכות הללו.

מדינת ישראל עמלה כיום להעמיק את המודעות לחשיבות הרבה של החשמל הסולארי כאשר המטרה היא אכן לעודד את ההתקנות כדי להוזיל עלויות ולשפר את האקולוגיה של העולם שלנו.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך