מה זה שיווק בדיגיטל ולמי זה מתאים?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
מה זה שיווק בדיגיטל

אנו משתמשים במונח דיגיטלי כדי לתאר משהו מתקדם, משהו ממוחשב, לפעמים אפילו משהו עתידני. אומרים שאנו חיים בעידן הדיגיטלי ולכן, זה טבעי לומר שגם פרסום ושיווק מתקיימים בדיגיטל. נסביר מה זה אומר ולמי זה מתאים. 

שיווק בפלטפורמות מקוונות 

שיווק בדיגיטל מורכב בעצם מהרבה מאוד צעדים שונים, אשר מיושמים בתוך פלטפורמות מקוונות. הפלטפורמות הללו כוללות למשל רשתות חברתיות. הפלטפורמות הללו כוללות ערוצי צ'ט, בלוגים, מנועי חיפוש. ישנם ערוצים של הפצת תכנים, הפצת מידע, אתרים פרטיים, אתרי שידור תכנים (בחינם או בתשלום). אז אם נרצה לאסוף את הנקודה הזאת, מי שייגש אל בית ספר לשיווק דיגיטלי, ילמד בעצם איך לבצע שיווק, תוך שיתוף פעולה או שימוש בכל הפלטפורמות השונות הללו וגם בפלטפורמות נוספות. 

למי מתאים שיווק בדיגיטל 

שיווק בדיגיטל מתאים לכמה קבוצות שונות של אנשים או עסקים:

  1. שיווק עצמי – ידע בשיווק דיגיטלי נדרש לכל מי שרוצה לשווק את עצמו או את העסק שלו, בפלטפורמות פופולריות. 
  2. שירותי פרסום – משרדי פרסום, יחצ"נים ויועצים בתחום זה נעזרים בשיווק בדיגיטל על מנת לקדם את לקוחותיהם השונים. 
  3. חנויות מקוונות – עסקים מקוונים וחנויות מקוונות יצליחו בהתאם ליעילות השיווק הדיגיטלי. אלה הן חנויות שאין להן זכות קיום ללא פניה ללקוחות בערוצים השונים, בצורה מתמשכת ועקבית. 
  4. בעלי מקצוע וחברות – למעשה כיום כמעט כל בעל עסק, בעל מקצוע וחברה זקוקים לשיווק דיגיטלי. כיום כבר אין יותר ערוצים מודפסים חזקים כמו דפי זהב של פעם, אפשר לומר שהאינטרנט הפך אותם למיותרים. 
  5. לכל מי שמציע מוצר או סחורה, כל מי שרוצה להשפיע על דעת הקהל או ליצור לעצמו ערוץ הכנסה. אפילו סלבריטאים כיום משתמשים בכלים טכנולוגיים או במשרד פרסום בדיגיטל. אלה הם חוקי המשחק בפרסום הנוכחי. 

איך אפשר להמחיש יותר על שיווק דיגיטלי 

אם אתם רוצים המחשה ברורה לגבי שיווק דיגיטלי, נוכל לתאר אותו באמצעות כמה דוגמאות ממשיות, מהחיים:

  1. שיווק בדיגיטל אלה כל הפרסומות שאתם רואים כאשר אתם גולשים במובייל, לפני שמועברים לכתבה חדשותית או בין מעבר וגלישה אל לינקים שונים. 
  2. שיווק בדיגיטל זה כל מיני קמפיינים בפייסבוק או ביו טיוב, שעולים בפני הצופים. אלה קמפיינים שמותאמים אישית לפי מאפייני הגולשים והיסטוריית השימוש באתר. 
  3. שיווק בדיגיטל זה כלל הצעדים שעסקים עושים בעזרת פרסומאים, כדי לטפס בדירוג בגוגל (זה נקרא קידום אורגני). 
  4. שיווק בדיגיטל אלה מודעות פרסומיות ברורות, שמוצגות כ"תוכן שיווקי" או "תוכן פרסומי" או "תוכן ממומן". מודעות בגוגל או מודעות שמוצגות בפורטלים או באתרים מסחריים או אחרים, שייכים לאותו תחום. 
  5. הטמעת עסקים בתוך המפות של וויז, יצירת דפי נחיתה ויצירת סרטוני תדמית או תכנים ליו טיוב נחשבים לכלים שיווקיים של העידן הדיגיטלי. 
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך