מתקן חניה לאופניים

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
מתקן חניה לאופניים

אם ביקרתם בתל אביב בשנים האחרונות, בטח לא יכולתם להתעלם מהנוכחות המרשימה של אופניים ברחבי העיר. אנשים רוכבים על אופניים ברחובות, אנשים נהנים מבריזה טובה תוך כדי רכיבה בטיילת לאורך הים ועמדות רבות להשכרת אופניים מפוזרות במקומות שונים בעיר. זה ידוע שאופניים הם כלי רכב מאד פופולרי, ולא רק בתל אביב. נוכחותם רק הולכת וגוברת והם כבר מזמן לא רק תחביב של ילדים. בהתאם לכך, מגיע להם חניה נורמלית משלהם ולצורך זה נועד מתקן חניה לאופניים.

מתקן חניה לאופניים – תחנת העגינה האולטימטיבית

כנראה שרובכם כבר נתקלתם בו בכל מיני מקומות, אבל למי שבמקרה לא מכיר- מתקן חניה לאופניים הוא מתקן ברזל נמוך המאפשר להעמיד בתוכו מספר זוגות של אופניים אחד ליד השני בצורה מסודרת מבלי שהם יפלו. בעיקרון המתקן לא נועד להגן מפני גניבות, אך מי שמעוניין יכול לקשור את האופניים בקלות למתקן באמצעות מנעול ייעודי. כיום יותר ויותר מקומות בוחרים להציב מתקן חניה לאופניים בכניסה אליהם, גם מתוך התחשבות ברוכבי האופניים הרבים שפוקדים אותם וגם בגלל העובדה שהמתקן אינו תופס הרבה מקום והתקנתו אינה מסובכת (לרוב מעוגן לרצפה באמצעות ברגים). דוגמאות- בתי ספר, בנייני מגורים, מרכזים מסחריים, פארקים ציבוריים, מסעדות, שמורות טבע, חניונים, חנויות, מרכזי ספורט, בתוך ישובים קטנים ועוד.

מה הסיבות שבגללן אופניים צריכים חניה מסודרת משלהם?

כי כיום אנשים רבים מעדיפים להתנייד ממקום למקום עם אופניים ממגוון סיבות (כושר, הנאה, דאגה לאיכות הסביבה, התחמקות מעומסי תנועה, אין להם רישיון נהיגה ועוד) ולכן מן הראוי שגם יהיה להם איפה להחנות אותם.

כי אם לא מחנים אופניים בצורה מסודרת זה יכול להוות בעיה בטיחותית, למשל הנחת אופניים על הרצפה יכולה לגרום לכך שהולכי רגל ייתקלו בהם וימעדו.

כי זה נראה הרבה יותר אסתטי ונעים לעין כאשר זוגות אופניים עומדים כמו שצריך בצורה מסודרת אחד ליד השני מאשר נשענים בצורה רנדומלית על קיר, עמוד או סתם זרוקים על הרצפה.

כי קשירת אופניים למתקן החניה מקטינה את הסיכוי לגניבה שלהם.

לסיכום – ניתן להסיק שהאופניים, שלמעשה מאז ומתמיד היו פופולריות, כאן כדי להישאר. כמעט ואין כיום מקום ציבורי שלא פוקדים אותו רוכבי אופניים באופן תדיר ולכן מתקן חניה לאופניים הוא אביזר שמומלץ להתקין בכל מקום. הוא קל להתקנה, לא תופס הרבה מקום ולא דורש תהליכים מסורבלים (בניגוד לבנייה של חניון).

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך