אחד מהצרכים החשובים של ילדים- הוא טיול לגן השעשועים. כמה פעמים בשבוע מומלץ לקחת את הילדים? מומלץ במידת האפשר, לקחת כל יום. אולם במידה שלא מתאפשר- מומלץ לפחות 2-3 פעמים בשבוע. בגן השעשועים הילדים נושמים אוויר צח, ועוסקים בפעילות ספורטיבית. לפעמים הילדים פוגשים חברים בגינה הציבורית, ומשחקים איתם ביחד. סוגי המתקנים לגן השעשועים מגוונים ביותר. כיום יש מתקנים לכל הגילאים. החל מגילאי פעוטות, ועד מתקני כושר ציבוריים למבוגרים. לגני השעשועים כיום, נוספו מרבדי דשא סינטטי.

מדוע כדאי להתקין דשא סינטטי בגן השעשועים?

התקנת דשא סינטטי בגן השעשועים, חיונית מכמה סיבות. הדשא נותן תחושה טבעית. אולם אין צורך לבזבז מים בשביל לתחזק דשא סינטטי. בנוסף, למרבד של הדשא הסינטטי, יש יתרון של בטיחות. המשטח של הדשא רך ונעים. ולכן, מומלץ להציב מעל משטחים אלו מתקנים כמו נדנדות, ומתקני כושר. כך שאם ילד או מבוגר נופלים על המשטח הרך של הדשא הסינטטי, הם אינם ייפגעו.

מתקני שעשועים לפעוטות.

גיל הפעוטות, זקוק למתקני שעשועים משלהם. גובה המגלשות והסולמות המיועד לגיל זה, צריך להיות נמוך. באופן כללי, מומלץ להציב בגני השעשועים מתקנים לפעוטות, המשלבים סולם, מגלשה, מנהרה, ופירמידת טיפוס. מומלץ גם להציב בגן השעשועים בית קטן לפעוטות. באופן כללי, עיצוב מתקנים לפעוטות צריך להיות צבעוני וססגוני, וכדאי לשלב במתקנים עיצובים של עצים ופרחים בצורות שונות.

מתקני אקסטרים לכל הגילאים.

עיריות ומועצות מקומיות רבות, מכניסות בשנים האחרונות מתקני אקסטרים לגני השעשועים. אין ספק, שבגילאים מסוימים, הילדים משתעממים מהמתקנים הקלאסיים של מגלשה, נדנדה וקרוסלה. מתקני האקסטרים הנפוצים ביותר, הם פירמידה, ומתקני חבלים. ישנם מתקני אקסטרים גם לגיל הרך. כאשר המועצות המקומיות והעיריות מתכננות את הגינות, הן מחליטות באילו גינות להציב מתקני אקסטרים לגיל הרך, ובאילו גינות לשים מתקני אקסטרים לנוער. בחלק מהגינות, מותקנים מתקני אקסטרים משולבים.

מתקני כושר ציבוריים- מכון כושר בחינם!

התקנת מתקני הכושר בגינות הציבוריות ובפארקים, יצרה מהפיכה בתחום הפעילות הגופנית של הנוער והמבוגרים. יוקר המחייה של השנים האחרונות, מקשה על צעירים לשלם מנוי חודשי למכון כושר. לכן צעירים רבים מגיעים אל מתקני הכושר השונים הפזורים בפארקים. מתקני הכושר הנפוצים ביותר בפארקים הם מתקני הליכה, סוגים שונים של מוטות מתח לידיים, ומתקני מתח לכל הגוף. יש מתקני כושר המיועדים לפעילות בשכיבה, ויש מתקני כושר המיועדים לפעילות בישיבה. בחלק ממתקני הכושר יש מושבי ברזל, ובחלק מהמתקנים יש מושבי פלסטיק.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>