רכישת דירה מקבלן – כל מה שצריך לדעת

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

רכישת דירה מקבלן היא התרגשות גדולה עבור כל בני הבית לאור העובדה שבקרוב הם יעברו לגור בדירת החלומות, שהיא התגשמות של כל השאיפות שלהם. 

רכישת דירה מקבלן 

ברוב המקרים הרכישה מתבצעת "על הנייר" כאשר מועד האכלוס הוא לכמה חודשים ואף לכמה שנים קדימה. 

קנית דירה אצל משה חדיף כוללת את החתימה על חוזה הרכישה אשר מפרט את ההסברים על פרטי הדירה, מיקומה, כמה חדרים והקומה שבה היא נמצאת. כמו כן מפורטים בה נושאים כמו הימצאותו של מחסן צמוד לדירה, החניה או כמה חניות בטאבו אשר משויכות לדיירים.

בהסכם מופיע לוח התשלומים. כל קונה מעדכן את הקבלן מהן אפשרויות התשלום שלו ובהתאם לכך מגיעים להבנות והמידע נרשם בהסכם. מהו הסכום הראשוני שמשלם הלקוח עם החתימה על ההסכם ומה יהיה בהמשך, אם ישלם לדוגמה סכום קבוע בכל שלושה חודשים או סכום אחד לאחר שנה, באיזה מועד הוא ישלם את הסכום המהותי אשר ינותב מבנק המשכנתאות וכמה אחוזים מתוך ערכה של הדירה, הוא ישלם עם קבלת המפתח.

המחויבויות של הקבלן 

על פי חוק המכר, מחויב הקבלן משה חדיף להעניק לכל לקוח ערבויות אשר תואמות את סך התשלומים שמעביר הלקוח בכל פעימה. חוק זה נועד להגן על הלקוחות למקרה שחלילה קבלן ייפול מנכסיו ולא יוכל להשלים את הפרויקט. 

במקרה כזה הלקוח יחלט את הערבויות הללו ויקבל מהבנק כספים בשווי של התשלומים שבוצעו לקבלן כך שתיאורטית, הרוכש יוכל לרכוש נכס אחר באמצעות הכספים הללו.

שינויים בדירה 

כאשר בניין המגורים נמצא בבנייה, זה הזמן לבצע שינויים בתוכנית המקורית כדי להתאים את הדירה למשפחה הספציפית. רוב הרוכשים שוכרים אדריכל או מעצב פנים ובאמצעותו הם מבצעים את השינוי הנדרש להם כמו לדוגמה הרחבה של אחד החדרים, פיצול חדר גדול לשני חדרי ילדים, ביטול מרפסת קטנה לטובת הרחבת המטבח ועוד. בהתאם לכך, הם מגדילים על פי הצורך שלהם את מספר נקודות החשמל או נקודות המים.

על פי הדרישות הללו, קבלני המשנה מבצעים את ההתאמות הללו בשלב הבנייה וכך חוסכים עבודות בנייה מיותרות לאחר שהבניין של משה חדיף יהיה מוכן לאכלוס. 

קבלת המפתח 

קבלת המפתח הוא יום חג, הלקוחות כבר תכננו את כל לוח הזמנים כדי לבצע את העבודות השונות ואת הניקיון הכללי, אשר יאפשרו להם להיכנס לגור בדירתם החדשה וליהנות מכל רגע. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך