שחיה היא הדרך הטובה ביותר לביצוע פעילות גופנית אירובית סדירה. אם תתעמלו רק שעתיים וחצי בשבוע, בפעילות המעורבת בפעילות אירובית כמו שחיה, רכיבה על אופניים או ריצה – תוכלו להפחית את הסיכון ללקות במחלות כרוניות. אנשים מדווחים שהם נהנים מפעילות גופנית במים, יותר מאשר אימון ביבשה, והם גם מסוגלים להתאמן במשך זמן רב יותר במים, מאשר ביבשה. זאת, משום שבמים מופעלים הרבה פחות לחצים על המפרקים והשרירים.

אחד המחקרים שנערך בבריטניה ופורסם בקיץ 2017, בדק את יתרונות השחיה מבחינת השפעתה על רמת הבריאות והרווחה. מחקר זה מלמד כי המים הופכים למקום המושלם לביצוע אמון גופני לאנשים בכול גיל, במיוחד לאלה הסובלים ממצב בריאותי כרוני. זה כשלעצמו, כבר צריך לדרבן אתכם להצטרף ללימודי שחיה למבוגרים, ובמקביל, לרשום גם את הקטנטנים לחוגי שחיה לילדים.

במחקר הבריטי נמצאו עדויות לכך שתוחלת החיים של שחיינים היא ארוכה יותר, ובכלל נמצא כי:

  • שחיה רגילה מסייעת לאנשים מבוגרים לשמור על הכושר הפיזי והנפשי. 
  • השתתפות בשיעורי שחיה לילדים עוזרת להם לפתח מיומנויות גופניות, קוגניטיביות וחברתיות במהירות רבה יותר מילדים שלא שוחים ולא משתתפים בשום חוג שחיה.

מחקר זה מעיד כי לשחייה יש פוטנציאל אדיר לתמוך בבריאות האוכלוסייה וברווחתה. כלומר, התכונות המיוחדות של המים, בניגוד לפעילויות אחרות, לא מגבילות אף אחד, כך שכל אחד יכול לשחות או להחיל ללמוד במסגרת קורס שחיה.

השחיה לשיפור בעיות בריאות הנפש והגוף

המחקר הבריטי מדגיש במיוחד את יתרונות השחיה לפעילויות היומיומיות של אנשים פגועי נפש או עם בעיות במפרקים ובשרירים.

במשך זמן רב התרכזו ההנחיות הנוגעות לפעילות גופנית רק ביתרונות שלה לאנשים בריאים, ולא התייחסו לאנשים שהם פחות בכושר או שסובלים ממצבים בריאותיים כרוניים. 

המחקר הבריטי מראה כי לפעילות כמו שחיה, יש פוטנציאל לתמוך בבריאות האוכלוסייה.

הנה כמה מהיתרונות של השחיה מבחינת השפעתה על הבריאות של השוחים ועל רווחתם.

  • שחייה יכולה לתמוך באנשים לאורך כל חייהם.
  • שחייה מורידה את הסיכון למוות מוקדם ב-28%.
  • שיעורי שחיה לילדים עוזרים להם לפתח מיומנויות, במהירות.
  • שחיה ופעילות במים הן אפשרויות לפעילות גופנית בטוחה.
  • השחיה שומרת על קצב פעימות הלב אך לא מפעילה לחץ על הגוף, לעומת ההשפעה הקשה של הריצה, למשל.
  • השחיה עוזרת לשמור על הפונקציונליות של הלב והריאות ומשפרת את הסיבולת.
  • השחיה עוזרת לבנות כוח שריר.
  • השחיה משפרת את יכולת האיזון והקואורדינציה.
  • השחיה משפרת את הגמישות
  • השחיה שורפת קלוריות ומסייעת לשמירה על משקל בריא.
  • שחיה ניתן לבצע כל החיים, ללא השפעות שליליות על גוף האדם.
  • השחיה מקלה על לחצים נפשיים.
  • השחיה היא צורת פעילות גופנית רגועה שיכולה להפוך לחלק משגרת ההרפיה בתחילת היום או בסופו.

התעמלות במים ומחלות כרוניות

פעילות גופנית במים יכולה לסייע לאנשים הסובלים ממחלות כרוניות, ובעיקר לאנשים הסובלים מדלקת מפרקים או מדלקת מפרקים שגרונית. 

התעמלות במים, כמו גם קורס שחיה למבוגרים, יכולים לסייע לחולים, ליהנות משיפור תנועת המפרקים, מבלי לגרום להחמרת תסמיני המחלה, תוך כדי הפעילות עצמה. פעילות גופנית במים לא רק משפרת את השימוש במפרקים, אלא גם מפחיתה את הכאב שיוצרת הדלקת במפרקים.

מה צריך כדי להתחיל?

  • ציוד – שחיה היא אחד מאותם ענפי ספורט שלא דורשים השקעה כספית רבה כדי לעסוק בו. הדרישות המינימליות הן זוג משקפי שחיה ובגד ים (לפעמים, כובע ים).
  • מימון – שחיה במסגרת לימודי שחיה למבוגרים מסייעת לכם לבנות מסגרת כספית ברורה, כי השחיה היא ספורט טכני ספציפי.

אם תשקיעו באימוני שחיה מדויקים, תוכלו לפתח את המיומנות ולמזער הרגלי שחיה גרועים. יש מדע מדויק שעומד מאחורי תנועות השחיה בסגנונות השונים. ברגע שתלמדו שחיה נכונה, תתחילו ליהנות עוד יותר.

בחירה במים בחירה בחיים

שחיה היא מיומנות חיים חיונית שמסוגלת להציל חיים. אפילו כשאנשים יוצאים לפנסיה, השחיה יכולה לשפר את איכות החיים שלהם. 

למעשה, השחיה היא מיומנות כה חשובה לחיים, שצריך ללמוד אותה בהקדם האפשרי, ועדיף כילדים קטנים.

ניתן למנוע מספר טביעות בקרב ילדים ולהפחיתם. כאשר הורים רושמים את ילדיהם לחוגי שחיה לילדים, המטרה היא לא להפוך אותם לשחיינים מקצועיים, אלא ללמד אותם מיומנות חיים חשובה. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>