איך לכתוב סטנדאפ

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
Relax, joke and business concept - handsome man having fun, sitting at the table with foot on it.

מטרתו של כל מופע סטנד אפ היא להצחיק את הקהל וכמה שיותר. כותבי התוכן של האומנים בוחנים נושאים רבים כדי ליצור מופע אנרגטי, מלהיב ומאד מצחיק.

כתיבת סטנד אפ 

אחת הדרכים המוצלחות במופעי סטנד אפ היא לדבר בדרך היתולית על מה שקורה לנו בחיי היום יום, בדברים הטריוויאליים הן המשמעותיים והן הקטנים ולתת להם נפח חסר פרופורציות.

כך כותבי התוכן של הדר לוי, יספרו על שעות הבוקר, התקלות הקטנות בעת הכנת ארוחת הבוקר והסיפורים לפני השינה כשהיא מקריאה אותם לבן שלה. הכתיבה מציפה את הדברים הרגילים ומעוותת אותם ולו במעט כדי ליצור מהם קטעים מצחיקים עם פאנצ'ים, שיוצרים הדי צחוק עצומים בקהל.

כישרון כתיבת סטנד אפ 

מי שמוכשר בתחום זה בורר מדי פעם נושאים נוספים כדי לדבר עליהם בפני הקהל של הדר לוי. פעמים רבות מדובר בנושא כלשהו שכמעט לא מדברים עליו בדרך כלל והקטע המצחיק במסגרת המופע מעלה את הנושא, הופך אותו למרכזי ולמעשה מעלה את המודעות לעסוק בו.

הכתיבה של כותב התוכן לאורך כל המופע היא כתיבה חדה, סוחפת ומרתקת כיוון שהקהל רוצה כבר לדעת מה יקרה בסוף הסיפור… הם מושכים ומושכים, מסקרנים עוד ועוד ואז מגיעים לשורת המחץ שמשכיבה את כל הקהל מצחוק.

לפעמים מספיק לקחת מילה אחת, משפט לא מובן שמישהו מהפוליטיקאים אמר ולסובב סביבה סיפור שלם של שאלות, קושיות, מחשבות ובסופו של הקטע להעניק לקהל תשובה לא צפויה, שתוביל להמון צחוקים.

להגיע לקהל בכל דרך 

הקהל אשר מגיע לערבי סטנד אפ מחפש את הנתק ממרוץ החיים, הבית, העבודה, הילדים, הזוגיות ועוד כי הוא רוצה להתפרק ולהיות כל כולו במטרה ליהנות באופן מושלם. לכן הנושאים שבוחרים כותבי הסטנד אפ הם נושאים שנוגעים בכל אחד, כי הם קורים בכל יום או לעיתים תכופות.

כך נעים מאד לצחוק על אנשים ממקום העבודה, על בני משפחה, חברים, אימהות בגן הילדים, מה שקורה בבית הספר וכו'. כל אחד שיושב בקהל ימצא שהדר לוי מספרת קטע על מישהו שהם מכירים או על דמות שדומה מאד למישהו מהעבודה. ההקבלה הזו מעוררת הרבה יותר את ההזדהות של המשתתפים במופע עם הסיפור שהיא מספרת ולכן ההבנה והצחוקים לא מאחרים לבוא.

המטרה היא שהקהל יהיה מרותק לאורך כל המופע, שיהיה לו מעניין, חדש מפתיע ובעיקר להשיג את המטרה וליהנות מערב נפלא ומצחיק.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך