איך מכירים באיכות של ספירולינה?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
spirulina powder healthy dietary supplement

יש להקפיד מאוד על רכישת ספירולינה – במיוחד לאור מספר החברות החדשות שנכנסו לשוק כדי לנצל את הפופולריות הגוברת של ספירולינה בשנים האחרונות. רוב החברות מציעות ספירולינה באיכות ירודה מאוד, או אפילו סוגים שונים של אצות שפשוט דומו לספירולינה. 

ספירולינה היא אצת מים מתוקים העשירה בכלורופיל. היא עמוסה בחומרים מזינים ומציעה יתרונות בריאותיים רבים. מאמר זה יעזור לכם להבין את ההיבטים שעליהם עליכם לפקוח עין כשאתם מחליטים באיזה סוג של ספירולינה לבחור.

תיוג ואישור מוסמך

על מנת להבטיח שאתם מקבלים מוצר איכותי, על התווית לכלול מונחים כמו "ספירולינה", "Spirulina planets" או "Arthospira planets". רכישת טבליות, תוכן הספירולינה צריך להיות לפחות 98% ואסור שתהיה תכולת חומרים משמרים או מוצרים אחרים בצורת גרגרים או אבקות.

מראה חיצוני

לספירולינה באיכות טובה יש צבע מט כהה וירוק. משטח מבריק מעיד על כך שהספירולינה נמעכה, נדחסה ואז כוסתה בציפוי על מנת למנוע את התפרקותה שוב. היא גם לא אמורה להכיל אבק רב – נוכחותו של אבק מעידה גם על כך שהמוצר התפרק ואיבד חלק מהיתרונות התזונתיים שלו בתהליך.

ספירולינה היא מיקרו-אצה פשוטה, חד תאית, בצורת ספירלה, הצומחת באופן טבעי באגמי מים חמים, מתוקים, מעיינות טבעיים ומי מלח.

היא נחשבת לא רק לאחד המזונות הבריאים ביותר בעולם – היא גם אחד העתיקים ביותר. למען האמת, האצטקים השתמשו בה כמקור מזון במאה ה-16. עם שפע הוויטמינים, המינרלים והפרוטאינים, אפשר להבין למה!

ריח 

אמנם ספירולינה באיכות טובה בהחלט כוללת ריח מסוים משלה, אך הריח אינו אמור להיות לא נעים. ריח חזק מעוד מעיד על שיעור חמצון גבוה, ועל כן מוצר פגום.

התמיסה

קצב פירוק הספירולינה צריך להיות:

לא מהר מדי – על מנת להבטיח שהוא יגיע לקיבה וישחרר את החומרים הפעילים בעי, שיכולים להיספג בגוף.

לא איטי מדי – מה שיגרום לכך שהוא ייספג רק מעט מאוד ככל שהוא יעבור דרך מערכת העיכול.

אמנם קצב הפירוק של הספירולינה האורגנית הוא אידיאלי, אך מוצרים סטנדרטיים הם איטיים מדי בהקשר זה. 

החומרים המזינים הכלולים במוצרים אלו נקלטים בגוף רק בכמויות קטנות יותר. בחירה זהירה של ספירולינה באיכות טובה תבטיח שיש לה את ההשפעה החיובית הגדולה ביותר על בריאותכם.

עיכול

במקרים נדירים, ספירולינה עלולה לגרום לאי נוחות קלה במהלך הימים הראשונים; מומלץ להגדיל בהדרגה את המינון. יחד עם זאת, אי נוחו משמעותית היא בדרך כלל אינדיקציה למוצר באיכות ירודה או פגומה.

ספירולינה נחשבת לאחד המזונות המשלימים ביותר בתזונה

זהו אחד המקורות העשירים ביותר של בטא-קרוטן, והיא מכילה פי 10 מהבטא-קרוטן של הגזר למנה, ספירולינה היא חלבון שלם שנע בין 55-77% חלבון, ומכילה את כל חומצות האמינו החיוניות. היא מציעה גם שפע של חומצות שומן כולל אחת הצורות הנדירות ביותר, חומצת גמא לינולאום.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך