הימורים בישראל: כל מה שצריך לדעת

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
Casino Gambler Banner

מזה עשרות שנים שההימורים בישראל הם בעלי שתי פנים: החלק החוקי והחלק הלא חוקי. החלק שאיננו חוקי בתוך תחום ההימורים, בא לידי ביטוי בשילוב עם פשע במקרים רבים. אך מלבדו ישנו עולם שלם של הימורים חוקיים המוסדרים על ידי מוסדות המדינה, שמאפשר לישראלים ליהנות ממשחקים בעלי אופי של הימור ושכוללים אפשרויות לזכייה ממשית בפרסים כספיים. עבור אחוז ניכר מן הזוכים – כספים אלו מהווים קרש קפיצה של ממש בהיבט הכלכלי, האישי והמשפחתי.

אילו סוגים של הימורים חוקיים קיימים בישראל?

ישנם שלושה סוגים של הימורים שהם לחלוטין חוקיים ומותרים, כמובן לאנשים מגיל 18 ומעלה, שמובילים את עולם הזכיות הכספיות בישראל: 

  1. הימורי הלוטו המבוססים על הגרלת מספרים ובתוכם הגרלת הלוטו המפורסמת ושלל הדרכים להשתתף בה, לרבות לוטו שלי או שיטות אחרות ללקיחת חלק בהגרלה הארצית הגדולה.
  2. משחקי טוטו – שעיקרם ניחוש התוצאות במשחקי הכדורגל הישראלים.
  3. מנויי פיס וכרטיסי גירוד – שמבוססים על מזל ויכולים להיות מגוונים, אך כולם נסובים סביב זכייה כספית.

מה הסיכוי האמיתי של אדם לזכות בפרסים הגדולים באמת?

כל מי שלוקח חלק במפעל ההימורים החוקיים בישראל יודע, שעליו לקחת את "הסיכון לסיכוי", משמע שיש אפשרות סבירה שכספו לא יושב לו. עם זאת, כמו כל הגרלה בעולם – גם בתחום ההימורים הסיכוי לזכות עולה, ככל שמשתתפים במשחק או בהגרלה פעמים רבות מדי. זוהי הסיבה שהרבה אנשים שמעולם לא זכו בשום סכום כספי, ממשיכים להוציא עוד ועוד כספים על סוגים שונים של משחקים והימורים, כיוון שהם סומכים על "חוק המספרים הגדולים" שקובע שבסופו של דבר – משהו כן ייצא להם מעצם ההשתתפות בהגרלות רבות, בין אם זה הפרס הראשון או אחד מן הפרסים האחרים והנמוכים יותר.

מבחינת הסטטיסיקה, הסיכוי של אדם לזכות בפרס הראשון בכל הגרלה שהיא הוא לרוב נמוך עד אפסי, אבל זוהי בוודאי לא הסיבה של המהמרים להשתתף במשחקים הללו. מבחינה כספית, רבים מהם יהיו מרוצים מאוד גם מזכיות זעירות של שקלים בודדים וכמובן אם הפרס יהיה כמה מאות או אלפי שקלים. בשורה התחתונה, ההשתתפות היא לא בשביל להרוויח כסף – למרות שכאמור, פרסים מסוימים במסגרת ההימורים החוקיים במדינה יכולים בהחלט לשנות חיים של אנשים לטובה – אלא בשביל הריגוש, ההרתפקה והכיף שבזה.

החלק של ההימורים בישראל בבניית התרבות של ימינו

ההימורים בישראל מופיעים בסרטי קולנוע, בפרסומות ובכל מקום וכמעט שאין למצוא אדם שעבר את גיל 18 ולא מילא טופס לוטו או רכש כרטיס גירוד כלשהוא, לפחות פעם אחת במהלך חייו.

ישנם אנשים רבים שממלאים טוטו או לוטו במשך שנים רבות ואפילו פיתחו שיטות שונות שלדבריהם עשויות להגדיל את הסיכויים לזכייה. נדמה כי ההימורים הוותיקים מהסוגים שצוינו, הפכו להרבה מעבר להנאה והם חלק בלתי נפרד מן התרבות הישראלית בימינו.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך