הנוסטלגיה המשפחתית במיטבה באמצעות הסיפורים המרתקים

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
Family looking family album

הנוסטלגיה המשפחתית 

מדינת ישראל היא צעירה רק בת כשבעים שנה, אבל לאור העובדה שהגיעו אליה אנשים מכל העולם ויצרו כאן מדינה כה מיוחדת המורכבת מכל הגלויות והיו לעולים החדשים הרבה מאד חבלי קליטה, נוצרו הרבה מאד סיפורים אישיים מאד מעניינים. כמו שאנו קוראים את ההגדה של פסח, חשוב מאד לספר את הנוסטלגיה המשפחתית כדי שהדורות הצעירים ישמעו ויבינו את כל מה שעבר על דור המייסדים. עד שהם לא שומעים ולא מפנימים את המידע, קשה להם להבין את הימים של טרום המדינה וימי הקמת המדינה הצעירה. 

אחת הדרכים להשאיר את המורשת הכול כל חשובה היא להכין סיפור משפחתי אשר כולל את כל קורות חייו של הסבא וקורות חייה של הסבתא. כל הסיפורים האותנטיים יוצרים ספר מסקרן מאד ולאורך הדורות הילדים יוכלו לקרוא את הספר וליהנות מתולדות חייהם של זקני השבט.

לספר את הנוסטלגיה המשפחתית 

אנשים רבים שיוצאים לפנסיה חושבים איך להעביר לדורות ההמשך את כל מה שקרה להם. אחת הדרכים המוצלחות עבור מטרה זו, היא לכתוב ספר אשר ערוך בצורה כרונולוגית שיסקור את השנים הרלוונטיות בזו אחר זו ובכל תקופה יירשמו הדברים החשובים ביותר. 

מי שיודע להקליד במחשב וחושב שהוא מסוגל, יבצע זאת בעצמו, אך מכיוון שמדובר בעבודה שיש בה גם פאן טכני וגם פאן רגשי, רוב הכותבים מעדיפים לספר את הסיפור לאדם מקצועי אשר עוסק בכתיבה והוא זה שמעלה את הנתונים על הכתב.

שיטת העבודה היא שהם נפגשים אחת לשבוע או בתכיפות רבה יותר בהתאם ללוח הזמנים שנוח לשניהם והאדם המבוגר מספר לסופר את כל מה שקרה לדוגמה כשהיה ילד, מה קרה כשהחליט לעלות לישראל כנער, כל המסע ארצה, הקליטה בקיבוץ, תקופת הלימודים, הגיוס לצבא ועוד.

כל אחד מהרבדים של הנוסטלגיה המשפחתית הוא מעניין ומאד מפתיע. המספר משתדל לזכור את כל הפרטים כדי לספר הכול בצורה רחבה ומדויקת, כיוון שהמעטפת הכללית היא חשובה ביותר. בדרך זו הם כותבים פרק אחר פרק עד שהם מסיימים את כל הפרקים שהחליטו עליהם מראש. 

עריכת הספר המשפחתי 

פעמים רבות לאורך כתיבת הספר, המספר נזכר בפרטים חשובים הקשורים לנושא הנוסטלגיה המשפחתית. הסופר רושם זאת לעצמו בכמה משפטים וכאשר מגיע סופר הצללים לפגישה נוספת, המספר מבקש ממנו להוסיף את המשפטים הרלוונטיים לתוך הפרקים הקודמים, בפסקאות הספציפיות כדי להשלים את הספר. 

בתום כל הכתיבה, המספר קורא את הספר במלואו, מעיר הערות, מציע לבצע פעולה זו או אחרת ולאחר מכן צוות ההוצאה לאור מבצעים עריכה הגהה והבאה לדפוס.

בתום העבודה הארוכה, הספר מוכן וכל אחד מבני המשפחה מקבל ממנו עותק כדי שיכיר את העבר המשפחתי ויבין אילו ימים לא פשוטים עברו על הסבים והסבתות, לפני הרבה מאד שנים כאן ובמדינות אחרות ברחבי העולם. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך