ייעוץ לסטארטאפים בדיגיטל

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
ייעוץ לסטארטאפים בדיגיטל

בהקמה של סטארט אפ, בפיתוחו ובקידומו יש להשקיע מחשבה רבה, מאמץ וזמן. מי שמבצע טעויות שונות בשלב מוקדם, עלול לגרום לסטארט אפ להיכשל, אפילו אם הוא מוצלח מאוד ברמת הרעיון והיה ניתן להפוך אותו למוצר רווחי. ייעוץ לסטארטאפים מאפשר ליזמים להימנע מטעויות לאורך הדרך ולאור מציאות הקורונה, קיים ביקוש לייעוץ בדיגיטל. אספנו כמה טיפים ממומחים שמספקים ייעוץ בדיגיטל ואלה התובנות והרעיונות החשובים. 

הגדירו בשלב מוקדם את קהל היעד שלכם 

מומחים טכנולוגיים יכולים לסייע רבות עם ייעוץ טכנולוגי, בנקודות שבהן הסטארטאפ שלכם זקוק לכך. אולם עוד לפני שמגיעים להיבטים טכנולוגיים מתקדמים, שבו והגדירו בדיוק את קהל היעד שלכם. סטארט אפ שלא יודע להגדיר את קהל היעד שלו, ישנם סיכוים טובים שהוא לא יוכל להשיג בהמשך הכנסות או לגייס משקיעים. 

תראו את העתיד, לא את ההווה 

אם יש נקודה משותפת לכל הסטארטאפים המוצלחים ביותר זה היכולת שלהם לראות את העתיד. מי שלא מבין עד כמה מהר הטכנולוגיה מתקדמת ומתפתחת יגלה באמצע שלב הפיתוח שהרעיון התיישן עוד לפני שהגיע האב טיפוס. ניתן לחשוף מגמות ולתכנן בעזרת כלים סטטיסטיים, חישוביים ועל ידי בניית תחזיות מחושבת היטב. 

התאימו את המוצר לצרכי השוק 

סטארט אפ טוב זקוק לחזון, על כך אין שום וויכוח. אבל הבעיה היא שהרבה יזמים מתאהבים ברעיון שלהם בצורה כזאת, שהם נוטים להתנתק בשלב מסוים מקהל היעד. זיכרו שבשלב מסוים תריצו את גרסת הבטא ותתנו את המוצר לקהל יעד מצומצם. סביר להניח שיהיה צורך בלא מעט שיפורים, אבל עדיף שעוד הרבה לפני כן תחשבו איך להתאים את הרעיון ואת החזון שלכם, לצרכי השוק. חשבו אילו רצונות מעלים הלקוחות שלכם, אילו בעיות בפתרונות נוכחיים אתם פותרים, אל מי בהיררכיה בארגונים אתם פונים, אם מדובר במוצר לשוק העסקי או המוסדי. שימו לב שצרכי השוק הם לא רק פתרון של בעיה או מענה לצורך מסוים, אלא גם מוצר שניתן לרכוש בתקציב הגיוני. וודאו כי הפיתוח שלכם יאפשר למכור את המוצרים לקהל יעד רחב, במחיר נגיש. 

שימו לב לרגולציה – כיום זה חיוני 

רגולציות בארץ ובעולם התחילו לגלות יותר ערנות כלפי טכנולוגיות חדשות. אפילו גורמים כמו פייסבוק או גוגל משקיעים יותר בהתאמות הנדרשות על מנת לזכות באמון הציבור ובאישור הרגולציה. סטארטאפים שלא ישימו לב לרגולציה עלולים לגלות בשלב מתקדם שהמוצר והפיתוח לא עומדים בתקנות או בסטנדרטים. בדיקה של הדברים בשלב מוקדם יחסית – מומלצת ואפילו חיונית. 

היעזרו בייעוץ ותמיכה מגורמים שונים

העצה האחרונה להפעם היא לא להסתפק בייעוץ במובן הצר של המילה. המשיכו להיעזר בתמיכה ובייעוץ מגורמים שונים, שיוכלו להועיל לכם. כך למשל מנטורים, קהילות טכנולוגיות ונסיינים, חממות טכנולוגיות, חברות עסקות בעלות עניין בטכנולוגיה שלכם וכיוצא בזה. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך