יישור שיניים לכל הגילאים

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
Fixing teeth

הכי טוב אם השיניים שלנו היו מתיישרות מעצמן בצורה יפה, כמו הקלידים בפסנתר. לרוע המזל, רבים מאתנו חייבים להתמודד עם שיניים עקומות, עם חיוכים מלאי שיניים צפופות, או שיניים שלא הצליחו להתיישר כשטופלו בנעורים, כפי שהיינו רוצים.

בעיות שכאלה מעוררות לא רק חששות הקשורות לאסתטיקה של הפה. שיניים צפופות או חופפות, כפי שיסביר לכם כל רופא שיניים, עלולות להקשות על שמירת היגיינת הפה. מה שעלול להוביל לעששת ולמחלות חניכיים. שיניים, שלא נפגשות ומתלכדות כראוי בזמן סגירת הלסתות (בעיה הנקראת malocclusion), או מנשך גרוע – עלולים לגרום לבעיות בלעיסה ובבליעה. 

גם יישור שיניים שבוצע בעבר והתגלה כלקוי, עלול להקשות על הדיבור, להפעיל לחץ יתר על שרירי הלעיסה, ולגרום לכאבים בפנים.

גיל אידיאלי ליישור שיניים

למרות שהילדות היא התקופה האידיאלית לשינוי מיקומן של השיניים, בימינו, מבוגרים רבים בוחרים בטיפול אורתודנטי ומשיגים תוצאות מצוינות, בין אם באמצעות יישור שיניים שקוף ובין אם בעזרת התקן יישור אחר.

נכון, למבוגרים בינינו יש היום אפשרויות קלות ומהירות יותר להחזרת החיוך היפה כמו הלבנת שיניים או ציפויי חרסינה לשיניים, אבל זה לא מה שיעניק לכם גם שיניים ישרות, וזה לא מה שיגשים לכם את החלום לחיוך מושלם.

אם אתם שוקלים טיפול אורתודנטי לתיקון בעיות קוסמטיות, בעיות במנשך או לתיקון ההשפעות של אובדן השיניים, יש כמה דברים שכדאי לזכור:

  • עצמותיהם של אנשים מבוגרים הפסיקו לגדול, כך שיש מספר שינויים מבניים שלא ניתן לבצע ללא ניתוח.
  • התהליך כולו עשוי להימשך זמן רב יותר, בהשוואה לצעירים. בממוצע, יישור השיניים יימשך כשנתיים.
  • לפני הטיפול האורתודנטי, יתכן שיהיה עליכם לפנות לרופא שיניים המתמחה במחלות חניכיים ולאורתודונט, שיבטיח שהטיפול לא יהיה מסובך בגלל אובדן עצם הנובע ממחלת חניכיים. 

איך פועל יישור השיניים?

האורתודונטיה משתמשת בהפעלת לחץ על השיניים כדי להזיז אותן ממקומן הנוכחי למקום הרצוי. האורתודנט משתמש במכשירים מכניים המתחברים אל השיניים כדי לדחוף אותן בעדינות לכיוון הרצוי.

גם מי שלא עבר מעולם טיפולי שורש, בוודאי יודע שלכול שן יש שורש הנעוצה בעצם הלסת. אם כך, כשמזיזים את השן, איך גורמים לשורש האחוז בעצם, לזוז לכיוון הרצוי?

ובכן, היישור פועל כך:

כאשר השן נתונה ללחץ מצד אחד, השורש שלה מתחיל ללחוץ כנגד העצם שבבסיס השן. בסופו של דבר, כוח זה גורם לחלק מהעצם שליד השורש להתמוסס, ומאפשר לשן לנוע לעבר הכיוון אליו היא נדחפת.

כאשר השן נודדת למקומה החדש, עצם חדשה מתחילה להצטבר בחלל שהתפנה בצדו השני של השורש. דבר אשר מונע מהשן לחזור למקומה המקורי.

לפעמים, יש צורך לעקור שן אחת או יותר, לפני שמתחילים בטיפול האורתודנטי. בדיקה במרפאת שיניים המעסיקה רופא אורתודנט, תגלה את צרכי היישור של השיניים שלכם.

פלטות ליישור שיניים

פלטות ליישור שיניים, הם המכשירים האורתודנטיים הנפוץ ביותר ליישור שיניים. הן מאוד וורסטיליות, והן מסוגלות להזיז את השיניים במגוון כיוונים בבת אחת, ולטפל בשיניים רבות בעת ובעונה אחת.

מכשירים אלה מסתמכים על שימוש בסוגרים המחוברים למשטחי השיניים. קשתות מחוברות לטוחנות בשני הקצוות של קשת השיניים, ומושחלות מבעד לסוגרים, כדי לכוון את הכוח שיופעל על השיניים. 

ניתן להתאים את סידור החוטים, המפעילים את הלחצים על כל שן ושן. לפעמים, כדי להגביר את הדחיפה ואת כיוון התזוזה, מחברים לרצועת הקשת של הפלטה, פסי גומיות או קפיצים.

יישור שיניים שקוף

אם אתם מבוגרים השוקלים אפשרויות ליישור שיניים, אתם בני מזל, כי יש היום כמה שיטות זמינות לפתרונם של בעיות אורתודונטיות שונות. ממש כמו שהשיטה להשתלת שיניים הפכה לפתרון מעולה במקרים של אובדן שיניים.

בין אם היו לכם בעבר פלטה ליישור שיניים, בזמן האחרון אתם שמים לב שחל שינוי במיקום השיניים הגורם לכם לאי נוחות. יישור שיניים שקוף יכול להיות הפתרון האולטימטיבי. הוא הרבה יותר נוח מהפלטה המסורתית, כי הוא ניתן לשליפה בעת האכילה או צחצוח השיניים, והוא הרבה פחות גלוי לעין, ולכן גם הרבה פחות מביך.

מדוע מבוגרים בוחרים ליישר שיניים?

ההתעניינות הגוברת של בני האדם בבריאות וברווחה שלהם, תורמת לתשומת לב רבה יותר לבריאות השיניים. וכאשר האפשרויות ליישור שיניים שקוף נמצאות בהישג יד, אנשים רבים מחליטים להשיג סוף סוף את השיניים הישרות, עליהן חלמו שנים רבות. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך