כל מה שצריך לדעת על הזמנת אמבולנס

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
preparing the ambulance

הצורך בהזמנת אמבולנס נובע מכמה סיבות וכל לקוח בוחר אם להזמין את שירותי מגן דוד אדום או לחילופין אמבולנס פרטי.

בשנים האחרונות קיימת מגמה להזמין במקרים רבים את האמבולנסים הפרטיים לאור העומס הרב המוטל על האמבולנסים המרכזיים, דבר אשר גורר סיטואציות שהאמבולנסים עמוסים בעבודה ולכן אינם מספיקים להגיע לכל המקומות ולהעניק שירות מקצועי עקב הקריאות המרובות.

כל מה שצריך לדעת על הזמנת אמבולנס למקרה חירום בדרכים

על כל אמבולנס נמצא צוות רפואי אשר כולל רופא מיומן ומנוסה, חובש ופרמדיק. נהג האמבולנס עבר הכשרה ייעודית לתפקיד זה ולכן הוא מתמרן בזהירות ובמהירות בכבישים כדי להגיע בהקדם לאדם שהזמין אותם. נושא ההגעה המהירה הוא אקוטי במיוחד אם מדובר בתאונת דרכים, נפילה או חבלה חמורה.

הצוות הרפואי מגיש עזרה ראשונה מזהה את עיקרי הבעיה ומעלה את הנפגע במהירות לאמבולנס כדי להעביר אותו ללא דיחוי לבית החולים הסמוך. במקרים רבים כל דקה קובעת כמו במקרה של תאונת דרכים או פציעה קשה ביותר ולכן מופעלת גם הסירנה כדי שהנהגים האחרים יפנו את הדרך וכך הדרך לחדר המיון תהיה קצרה הרבה יותר.

אמבולנס במקרים קריטיים כמו התקפי לב 

קיימות בעיות בריאותיות ספציפיות המצריכות טיפול מיוחד ומידי כדי להציל את הנפגע, כאשר קיים חשש שאדם מסוים חטף התקף לב, דום לב, אירוע מוחי ומחלות מסוכנות נוספות. במקרה זה מזעיקים ניידת טיפול נמרץ אשר הרופא והצוות שלו עברו הכשרה ייעודית למקרים מסוג זה. 

כל ניידת טיפול נמרץ מאובזרת במכשור חדשני מציל חיים אשר מופעל במקרים הללו ועושה את ההבדל התהומי בין חיים למוות. בהתאם לצורך מבצע הרופא המומחה פעולות החייאה באמצעות שוק חשמלי ואמצעים נוספים כאשר המטרה היא להחזיר את המטופל לחיים, לאט לאט מייצבים את הדופק ומסיעים אותו בבהילות לבית החולים הקרוב לצורך המשך הטיפול של רופאי המיון אשר מתמקצעים בנושא זה. 

אמבולנס להסעת יולדות לבית החולים 

הליך הלידה נמשך בדרך כלל כמה שעות אשר לאורכן קיימים צירים המתחילים בתכיפות נמוכה ולאט לאט זמנם מתקצר עד שמגיעים צירי הלחץ והלידה עצמה. ברוב המקרים ליולדת יש די זמן להגיע מביתה לבית החולים ולהיערך ללידה. אך קיימים גם מקרים אשר בהם ההליך מתגבר באופן מואץ, או שהמרחק מביתה של היולדת לבית היולדות הקרוב הוא רחוק גיאוגרפית. במקרים הללו, כשהיולדת חוששת שהלידה תתרחש במהלך הנסיעה כיוון שלא תספיק להגיע במועד לבית החולים, היא מעדיפה להזמין אמבולנס פרטי ולנסוע עימו.

בדרך זו היא שקטה שבמידת הצורך הצוות המקצועי ינחה את הנהג לעצור במקום בטוח והרופא והפרמדיק אשר מנוסים בתחום הלידות, יילדו אותה באמבולנס ולאחר שהכול יעבור בשלום יסיעו אותה ואת הרך הנולד לבית החולים. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך