כמה עולה מטפלת סיעודית פרטית

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
Nurse and senior man in wheelchair during home visit.

לאור תוחלת החיים אשר עולה בצורה משמעותית בשנים האחרונות, קיים צורך בהעסקת מטפלות סיעודיות פרטיות ישראליות או זרות בבתים רבים כדי לטפל באחד מבני הזוג או בשניהם כאשר קיימות מחלות שונות המונעות מהם התנהלות עצמאית כפי שהיה עד עתה. 

הצורך בגיוס מטפלת סיעודית פרטית 

אנשים מבוגרים רבים סובלים באופן טבעי מבעיות רפואיות שונות אשר מכבידות עליהם בתפקוד היום יומי וקשה להם לבצע את כל הפעולות הבסיסיות או חלק מהן. כמו לדוגמה, רחצה, הלבשה, אכילה, הליכה, קימה עצמאית ושליטה על הסוגרים.

בנוסף לכך עם הגיל רבים מהם סובלים מדמנציה אשר אינה מאפשרת להם חשיבה עצמאית ויכולת לקבל החלטות, דבר המשפיע על כל הפעולות הנורמטיביות שלהם בכל יום.

כאשר מצבם של הקשישים מוגדר כזקוק לעזרה, בני המשפחה בוחנים כמה דרכים, סיוע של מטפלת מטעם הביטוח הלאומי המגיעה לכמה שעות בכל יום, מטפלת סיעודית פרטית או מטפלת סיעודית זרה שהייה במחלקה לתשושי נפש, סיעודית רגילה או מורכבת בבתי האבות. 

ההחלטה מתקבלת בהתאם למצבם הרפואי ולהמלצה של הרופא הגריאטרי אשר בוחן באופן מעמיק את מצבם של המבוגרים.

מטפלת סיעודית פרטית 

כדי להעסיק מטפלת סיעודית איכותית, חשוב לתת דגש לכמה נקודות שהן אקוטיות:

  • מישהי אשר דוברת את שפתה של האישה, כדי שיוכלו לתקשר לאורך היום.
  • מישהי המסוגלת להימצא בבית הקשישה בכל יום, לאורך מספר השעות שנקבעו מראש.
  • מטפלת סיעודית מיומנת אשר טיפלה בעבר בקשישים הסובלים מבעיות רפואיות דומות וכך היא תוכל לסייע לה בכל צורך.

כאשר פונים לסוכנות מסד אפשר לבחור מטפלת מתוך ההיצע הקיים. נציגי החברה יסבירו בקווים כלליים את התכונות של כל אחת מהמועמדות לתפקיד זה כדי שהמשפחה תבחר את המטפלת הסיעודית שהיא המתאימה ביותר לטיפול בקשישה בהתאם לקטגוריות ולסדרי העדיפויות אשר נקבעו על ידי הרופא הגריאטרי והמשפחה.

יש להביא בחשבון שתקופת ההסתגלות של האישה המבוגרת והמטפלת אינה תקופה קלה ולעיתים הדבר לוקח פרק זמן ארוך עד שנוצרת כימיה ביניהן. לאישה הקשישה קשה לקבל את העובדה שהיא נזקקת לעזרה בחיי היום יום ולכן מסד חברת הסיעוד מעניקה לה תמיכה, נערכים ביקורי בית ושיחות כדי לרכך את האווירה ולמצוא את הדרך לליבה של הקשישה, שתהיה שבעת רצון מהסיטואציה החדשה אשר אמורה להקל עליה.

מטפלות סיעודיות עוברת מסלול הכשרה מוקפד כדי שיעניקו אוזן קשבת וכתף תומכת לכל מי שזקוק לעזרתן וזאת באופן טבעי ואנושי.

עלויות של אחזקת מטפלת סיעודית פרטית 

מטפלת סיעודית פרטית מרוויחה כ – 7.000-6.000 ₪ בחודש. בנוסף לכך, יש לשלם לה כיסוי רפואי, דמי חופשה, דמי מחלה, ביטוח לאומי, דמי הבראה, תשלומים לקופת פנסיה, פיצויי פיטורין נסיעות ותשלום עבור שעות נוספות אם ביצעה, כמו עבודה ביום החופשי שלה.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך