מי משלם דמי תיווך הקונה או המוכר

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
Meeting of brokers

שיטת העבודה ברוב משרדי התיווך היא שכאשר נסגרת עסקת מקרקעין, מכירה או קניה של נכס, כל אחד מהצדדים משלם שני אחוז מהערך הכספי של העסקה כדמי תיווך.

במקרים רבים, המוכרים והקונים או אחד מהצדדים מבקשים מראש מהמתווך לצמצם את שיעור האחוזים, כיוון שמדובר בסכומי כסף גבוהים עבורם.

בהתאם להתנהלות ולרצונו של המתווך, דמי התיווך מופחתים לשיעור נמוך יותר, או נותרים בשיעור שנקבע מראש.

דמי התיווך עבור מכירת דירה 

המתווכים גובים תיווך בקריות עבור כל הפעילות שלהם לפני ומאחורי הקלעים כדי למכור את הדירה. הקשר העסקי מתחיל בכך שהמתווכים בוחנים את הנכס ומבצעים הערכת שווי, כמה לבקש עבורו. לאחר מכן הם מצלמים את הדירה או את הבית מזוויות צילום רבות כדי ליצור רושם מעולה שמדובר בדירה איכותית ופונקציונלית. המתווכים מפרסמים את הנכס בעיתונים המקומיים ובאתרי האינטרנט שונים כדי להגיע לקהלים גדולים ככל האפשר. המתווך מיידע בפרסום בדבר גודלה של הדירה, כמה מ"ר וכמה חדרים, אם יש מרפסות, מעלית ומהי קומת המגורים. מיקומה של הדירה הוא נושא מהותי ביותר, אם היא נמצאת בשכונה מובילה ומבוקשת, יש סיכוי גבוה יותר למצוא לה קונה תוך פרק זמן קצר. 

כמו כן, מומלץ לקחת ליווי של עו"ד מומחה למכירת דירה.

אם אתם מאזור המרכז אתם יכולים לקבוע שיחת יעוץ עם עו"ד חן בוארון – מומחית לנדל"ן

דמי התיווך עבור רכישת דירה 

מי שמחפש דירה או בית פונה למשרד תיווך בקריות ומיידע אותם בנכס אשר הוא מעוניין לרכוש. הדרישות הן בדרך כלל די ספציפיות, שכונה מסוימת או סביבת מגורים שנוחה לו עקב הקרבה לגנים ולבתי הספר כדי שהילדים לא יצטרכו לשנות את מסגרות הלימוד, בית פרטי, דירה בת ארבעה, חמישה חדרים, פנטהאוז הכולל מרפסות או לחלופין דירת גן.

על פי מידע זה, המתווך מציע ללקוחות כמה אופציות והם מגיעים לרלוונטיות שביניהן לסיור, כדי לראות במו עיניהם את האופציה. 

ניהול משא ומתן בין הקונה למוכר 

כאשר הקונה מביע את רצונו לרכוש דירה מסוימת שהוצעה על ידי תיווך בקריות, מתחיל הליך של התמחרות על ערך הדירה. כדי לקדם את התהליך, המתווך שומע את ההצעות של שני הצדדים ועושה כל שניתן כדי לגשר ביניהם ולהגיע לעמק השווה.

מעבר לכך, הוא מציע בדרך יצירתית הסכמות שמקובלות על שני הצדדים בכל הנושאים הנלווים כמו מועד הפינוי, גובהו של הסכום הראשוני שישלם הקונה למוכר, חלוקת התשלומים עד יום קבלת המפתח, אופציה של שכירות לכמה חודשים עד שהנכס שרכש המוכר יהיה מוכן ועוד. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך