פיטרו אתכם בלי שימוע? בשביל זה יש פרקליט לדיני עבודה

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

פרקליט לדיני עבודה הוא שיסייע לכם למצות את הזכויות במקום העבודה

ישנם לא מעט אנשים בישראל, שעובדים מזה שנים רבות באותו מקום עבודה וביום אחד מקבלים הודעה על פיטורים. הבקיאות של רובם בנושא החוקיות של פיטורים שכאלה איננה גבוהה, לכן סיוע של פרקליט לדיני עבודה עשוי להיות גלגל ההצלה שלהם. המטרה בייעוץ מקצועי של עורך דין מתחום דיני העבודה, היא למצות את הזכויות המגיעות לכל עובד ולמנוע מקרים של אבטלה פתאומית שאיננה מוצדקת, מניעת קבלת פיצויים ממקום העבודה או כל זכות חוקית אחרת, שמנהלים עלולים למנוע מן העובדים שלהם, כאשר הם עוזבים את תפקידם.

מהו שימוע לפני פיטורים?

הזכות הבסיסית של כל עובד אשר ההנהלה במקום העבודה שלו שוקלת לפטרו, היא לקבל הזדמנות להשמיע את הטיעונים שלו כנגד הפיטורין, באמצעות שימוע. כאשר זכות זו אינה ניתנת לו והוא מקבל הודעה על הפסקה של העסקתו לאלתר – מדובר במהלך לא חוקי ולכן עורך דין דיני עבודה הוא האדם להתייעץ עמו. שימוע מהווה מעמד שזכותם של עובדים במגזר הציבורי והפרטי כאחד לקבל, כאשר בפועל מדובר על ישיבה שבה נוכחים אנשי הנהלה והעובד כמובן והמטרה – להעניק לו את האפשרות להתבטא באשר לעזיבת התפקיד ולהשמיע את דעתו ותחושותיו בנושא זה. במקרים מסוימים, טיעונים נבונים המושתתים על עובדות, יכולים להוביל למניעת פיטורים – לרוב מדובר על שימועים שמבוצעים באווירה נעימה, כאשר הדברים שמובאים בפני ההנהלה הם שקולים ומנומסים. פרקליט לדיני עבודה יכול לייעץ לעובד כבר בשלב זה, לעזור לו לגבש את הדברים ולנסח נאום שיעלה טיעונים שייתכן וישנו את החלטת ההנהלה.

אילו זכויות יכול פרקליט לדיני עבודה לסייע לכם לקבל?

תנאי העזיבה וגובה דמי הפיצויים הם רק חלק ממה שפרקליט לדיני עבודה יכול לעזור לכם לבחון. ייתכן שסכום פיצויי הפיטורין שיוצג בתור זה שמגיע לכם על ידי ההנהלה, יהיה רחוק ממה שהחוק מחייב – בין אם בשל חוסר בקיאות של המנהלים ובין אם מסיבות אחרות שאינן ענייניות. חשוב להבין כי החוק ברור לגמרי בכל נושא הפיצויים ועליכם לוודא כי גובה הפיצויים שתקבלו יהיה מתואם למה שבאמת אתם אמורים לקבל. נושאים נוספים כגון ימי חופש שלא נוצלו או שעות נוספות, חייבים לבוא לידי ביטוי בשלב של סיום ההעסקה וכאשר ברור לכם שאתם לא עומדים להתעקש על חזרה לתפקיד. 

היום שאחרי – מה כדאי לבדוק לאחר סיום תקופת עבודה ארוכה?

התייעצות עם עורך דין תעניק לכם כלים להתמודד עם התקופה הלא פשוטה הזו, לעמוד על שלכם מול המנהלים ואם יהיה צורך – אף לפנות לבית המשפט בכדי למצות את הזכויות כחוק. חשיבה באשר לעתידכם הכלכלי, בנושאים כמו פנסיה, קופות גמל והחזרי מס – כל אלו דורשים ייעוץ מאנשי מקצוע כמו רואה חשבון ואפילו מאמן אישי, שיוכלו להעניק לכם מקפצה של ממש בהיבט הפיננסי, לקראת המשך החיים ובמקביל להשתלבות שלכם במקום עבודה חדש.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך