קנאביס רפואי ובדיקת זכאות לקנאביס רפואי

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
Researchers checking hemp plants in the field

אחד הנושאים שמעוררים הכי הרבה מחלוקות בשיח הפנימי במדינת ישראל בשנים האחרונות, הוא הקנאביס הרפואי. תהליך בדיקת הזכאות לקבלת קנאביס רפואי, הינו תהליך מדוקדק, ולצערנו לא תמיד הוגן. ריכזנו עבורכם מידע רלוונטי אודות בדיקת הזכאות לקנאביס רפואי, ובכלל במה התהליך כרוך.

קנאביס רפואי

את צמח הקנאביס כולנו מכירים. מדובר בצמח המריחואנה, שעשרות ומאות מחקרים שבוצעו מסביב לעולם, הוכיחו בצורה חד משמעית כי הוא מסייע ועוזר לאנשים שסובלים ממחלות מסוימות. בין הסגולות הרפואיות שלו ניתן לשייך את שיכוך הכאבים (מטופלים בקנאביס רפואי מעידים כי אף תרופה אחרת לא סייעה להם כמו קנאביס רפואי), הקלה וריפיון בשרירים ובחלק מהמקרים הוא אף סייע להעלים תופעות שונות בגוף האדם (מחלות במערכת העיכול, רעידות בגפיים וכו').

בשנים האחרונות ניתן לראות ניסיון להגדיל ולהקל את תהליכי קבלת זכאות לקנאביס רפואי, כך שיותר ויותר מחלות וסימפטומים, מקבלים את "התווית של כשירים לקבלת קנאביס רפואי": כאבים מסוימים, סרטן, קרוהן, קוליטיס, איידס, טרשת נפוצה, פרקינסון, אפילפסיה ועוד מספר תופעות.
תהליך בדיקת זכאות קנאביס רפואי, הינו תהליך דיי ארוך, והוא מצריך התעסקות בלא מעט בירוקרטיות מדיניות שהיינו מעדיפים להימנע מהן, אך לצערנו לא ניתן.

ריכזנו עבורכם את תמצית התהליך לבדיקת הזכאות לקנאביס רפואי, כך שיהיה לכם יותר קל להתנהל ולבדוק את זכאותכם.

תהליך קבלת הזכאות לקנאביס רפואי

ראשית, חשוב להכיר כי אף קופת חולים או גוף במדינת ישראל, אינו רשאי לתת מרשם לקבלת קנאביס רפואי. הגוף היחיד שמאשר זאת הוא משרד הבריאות, ולכן תהליכים שכאלה עשויים לקחת לא מעט זמן. 

תהליך בדיקת זכאות לקנאביס רפואי מתחיל בהמלצה בכתב מרופא מומחה – אונקולוג, נוירולוג, רופא כאב וכל רופא אחר שתחום הטיפול בקנאביס קשור אליו. הרופא, בהסכמה מלאה שלכם, יעביר את המלצתו ליו"ר הוועדה הרפואית המייעצת לקבלת קנאביס רפואי – כשמה כן היא, מחזיקה את הסמכות הבלעדית להענקת רישיון לשימוש בקנאביס רפואי.
לאחר כשבועיים, מתקבל מכתב לידי הרופא ולידי החולה, ובו תופיע המלצתו של יו"ר הוועדה הרפואית – האם יש לאשר את הטיפול בקאנביס או האם יש לפסול. בהנחה וקיבלתם אישור – תקבלו את כתובת הספק המאושר הקרוב לביתכם, אליו תוכלו להגיע ולקבל את המינון שקיבלתם בהתאם להחלטת הוועדה. במקרה של פסילת המכתב שלכם – תוכלו להגיש ערער ולנסות להוכיח את צדקתכם ואת הסיבה לכך שמגיעה לכם הזכאות לטיפול רפואי שכזה.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך