שיווק דיגיטלי בשנת 2020: מדוע רק אסטרטגיה אחת כבר לא מספיקה?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
African Businessman Giving Presentation on Marketing

השנה 2010, מקדמי האתרים בגוגל מתחילים לגלות כי הם מסוגלים להרים את האתרים שהם מקדמים לראש עמוד התוצאות. באותה תקופה, בעלי אתרים רבים עצרו לזמן מסויים את הקמפיין הממומן והתחילו ליהנות מפניות של לקוחות כמעט בחינם. במקום לשלם עלות גבוהה לכל קליק, הלקוחות מצאו אותם בצורה אורגנית. אך, האם כולם יכולים להיות בראש עמוד התוצאות לאורך שנה שלמה? כמובן שלא. תחרות בין האתרים ושינוי האלגוריתם התכוף של גוגל, שינה את הדירוגים כל כמה ימים. כבר אז רק אסטרטגיה אחת של קידום לא הספיקה.

כניסתן של חברות הפצת התוכן

בשנים אלה התחזקו שתי חברות נוספות שלימים התאחדו. חברת "אאוטבריין" ו"חברת טאבולה" שהשכירו שטחי פרסום באתרי חדשות ותוכן מובילים. במקום לפרסם באנרים או מודעות מילים, הן קידמו את הלקוחות, באמצעות ידיעות שהתחזו לכותרות חדשותיות, מאמרים מרתקים ועתירי תוכן וסטטיסטיקות שמשכו אליהן את קהל היעד. 

חברות שמשכו אליהן קהל נישתי ומתוחכם יותר, שצורך מידע רב על המוצר לפני שהוא רוכש אותו כמו, חברות השקעות פיננסיות, נדל"ן מניב או מותגי בריאות גילו את העוצמה שבפלטפורמה זו. אך כפי שהתרחש בתחום הפרסום המקוון במנועי החיפוש, גם כאן המחירים לקליק ולליד התחילו להרקיע שחקים, והפכו מסעות פרסום רבים ללא משתלמים במיוחד.

אולי הבשורה מגיעה דווקא מהרשתות החברתיות?

חלק מהמפרסמים התמקדו באסטרטגיה שונה לגמרי. פרסום ברשתות חברתיות כמו אינסטגרם, פייסבוק, טוויטר ואחרות. המפרסמים השתמשו בפרסום ממומן באמצעות רשתות אלה או נעזרו בשירותיהן של חברות פרסום אורגני. כמות הלייקים בכל פוסט הפכה לפרמטר שהעיד באותה תקופה על הצלחת הפרסום. לידים החלו להגיע באמצעות מנגנונים משומנים של משפכי שיווק אוטומטיים ודפי נחיתה. אך גם פה הרשתות החברתיות הפכו להיות תאבות בצע. העלות לליד ולקליק עלתה במהירות, והפוסטים עליהן עמלו חברות הפרסום ומומחי הדיגיטל הופיעו רק על הפיד של אחוז קטן מהמשתמשים.

אז היכן המקום הנכון לפרסם?

שיווק דיגיטלי הוא הרבה יותר מורכב נכון לשנת 2020. שימוש בפלטפורמה אחת בלבד לא מצליח להביא לתוצאה רצויה, והעלות לקליק מרקיעה שחקים. לכן אם אין בידכם מיליוני שקלים להשקיע במסע הפרסום, כדאי לבחון מספר אסטרטגיות שונות, לבחון תמהיל מקוון של אתרים, חברות קידום אתרים, באנרים פרסומיים ולהיות יותר מכל יצירתיים. 

המפתח לשיווק נכון בדיגיטל נמצא בידיהן של חברות שכבר מצליחות ליצור מסעות פרסום ריווחים, בהן ההשקעה על הפרסום אינה עולה על הרווחים ממנו. בתחומים רבים כמו מנעולנות, הדברה, הובלות ושירותים נוספים, אנו שומעים לא אחת שגוגל הפכה להיות שותפה מלאה בעסק. כל עוד החברה הסתפקה במחצית מהרווחים, ניחא, אך כאשר היא דוחקת את בעלי העסקים צריך להתחיל להילחם חזרה ולגלות את אפיקי הפרסום האחרים שמתאימים ל-DNA הייחודי של העסק שלכם. מדוע לא כדאי לחכות הרבה? כיוון שהמתחרים המצליחים ביותר שלכם כנראה כבר גילו אותם.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך