שלושה שימושים נפוצים ביריעות ברזנט.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
A party or event white tent

מה ששמור היטב לא נרטב ולא מתקלקל.

ברזנט הוא חומר שימושי ביותר. אנחנו לוקחים אותו כמובן מאליו אך זהו חומר מרתק ביותר וניתן להבחין בו בכל מקום. ברזנט הוא חומר בצורת אריג העשוי מכמה מרכיבים. החומר הראשי אותו מכיל הברזנט הוא סוג של פלסטיק הנקרא PVC. סיבי החומר שזורים במארג שתי וערב צפוף ביותר לאורכה ורוחבה של היריעה. לאחר השזירה לוקחים ומטביעים יריעת PVC  בחומר אוטם ובכך נוצר הברזנט. החומר הנותר הינו קל ואטום לאור וללחות. בואו נבחן כמה משימושים הנפוצים ביותר לחומר הזה.

מפעלים ועסקים רבים כמו גם אנשים בבתים פרטיים מחזיקים ציוד במקומות שאינם מוגנים מפגעי מזג האויר. ציוד שאיננו מוגן יכול להנזק. מכיוון שברזנט הוא חומר אטום למים וללחות מצד אחד וקל ביותר מצד שני. משמש החומר הזה לכיסוי של ציוד. ניתן לתפור את היריעות כך שיתאימו לכל ציוד שנבחר לכסות. יריעות הברזנט מגינות גם מנזקי השמש ובכך מעניקות הגנה כפולה לכל סוג של ציוד.


אוהלי קרקס ודוכני אוכל זקוקים לכיסוי.

לפעמים כשנוסעים בכבישי ישראל ניתן לראות בכל פעם בעיר אחרת את הקרקס הנודד בעל האוהל הגדול. אוהל הקרקס עצמו עשוי שכבות רבות של ברזנט התפור במיוחד על פי הזמנה. בכל נקודה שבה רוצים להקים את הקרקס מגיע צוות הפורס את הכיסוי ומקבע אותו על עמודים ולקרקע. כיסוי הברזנט מבטיח שכל המתרחש בפנים נשאר מוגן ויבש. אוהל הקרקס גם מחומם בחורף ובמידה מסויימת הברזנט מסייע בשמירה על החום שלא יברח. זו כמובן איננה אטימה מושלמת מכיוון שברזנט הוא חומר יחסית דק. שימוש נוסף לברזנט הוא בדוכני אוכל בירידים והופעות. מכיוון שברזנט הוא חומר קל, ניתן בקלות להעמיס ולפרוק אותו מרכב פרטי. עם מסגרת פשוטה ניתן להעמיד דוכן אוכל מלא בכמה דקות ובמספר מועט של אנשים. 

מכסים את היבול שלא ישפך.

יריעות ברזנט משמשות בחקלאות למגוון רחב ביותר של יישומים. מרבית הציוד החקלאי נמצא בחוץ וחשוף לפגעי מזג האויר. מחשבים שנמצאים על הכלים המכאניים, כמו מחשבי זריעה, עלולים להנזק קשות כתוצאה מלחות ורטיבות. מחשבים אלו מוגנים בכובעים מיוחדים העשויים ברזנט ותפורים לפי מידה. שימוש נרחב נוסף הנעשה בחקלאות הוא כיסוי היבול הנקצר בשדה. דוגמא מצויינת נוכל לראות על גבי משאיות המובילות תפוחי אדמה מן השדה אל מפעלי המיון השונים. מכיוון שהסחורה מגיעה בתפזורת הברזנט מכסה מגן על היבול שלא ישפך בנסיעה.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך