מהו תפקידו של מנהל הבטיחות במקום העבודה

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
ממונה בטיחות

מנהל הבטיחות במקום העבודה אחראי ליצור מרחב עבודה בריא ופרודוקטיבי. עליו ליצור נהלים שקשורים לבטיחות ובריאות במקום העבודה ולוודא שאותם נהלים מבוצעים על ידי כל העובדים. עליו להיות בטוח גם שמקום העבודה עומד בחוקים שנקבעו על ידי מדינת ישראל ואף לבצע רענונים של הנהלים במקום העבודה בהתאם לשינויים שנערכים בחוק. מנהל הבטיחות הוא גורם מרכזי שמניע תהליכים במקום העבודה ועליו לבצע אכיפה של כל הנהלים על מנת לשמור על העובדים.

הדרכות ואכיפת הנהלים

מנהלי הבטיחות הם אלה שאמורים לספק לעובדים תזכורות אחת לרבעון שקשורים לנהלי הבטיחות והבריאות במקום העבודה. ממונה בטיחות במקום העבודה נדרש גם לבצע הדרכות לעובדים ואלה יכולים לכלול מצגות, דפי מידע, פוסטרים שנתלים באזורים שונים ואף חוברות המכילות מידע שנוגעות לאופן שבו כל אחד מהם יכול לשמור על הבטיחות והבריאות בזמן העבודה. עליו לוודא שכל עובד מבין היטב את הנהלים ופועל על פיהם. עליו לבצע אכיפה שוטפת שיכולה גם לבוא לידי ביטוי באספקה למשל של ציוד מגן אישי עבור כל עובד. הציוד יכול לכלול כובעים קשיחים, משקפי בטיחות, ציוד הגנה מפני נפילה (במידה ומדובר במקום עבודה שבו מבצעים עבודות בגובה). מנהל הבטיחות חייב לוודא שכל עובד מכיר את הציוד המגן האישי, יודע כיצד להשתמש בו ואף מיישם זאת כל יום.

ניקיון, סימונים ושילוט במקום העבודה

כל אזור שבו מתבצעת העבודה צריך להיות נקי מסיכונים אפשריים כמו חפצים חדים, לוחות רצפה רופפים, דליפות, כבלים שלא צמודים ותפוסים היטב לקיר, הצטברויות של נוזלים כתוצאה מגשמים ועוד. חלק מהאחריות של מנהל הבטיחות היא לוודא שבכל אותם אזורים מתבצע גם ניקיון יסודי ותחזוק שוטף על למנוע את האפשרות של תאונות במקום העבודה. עליו לבדוק שאזורי האחסון במקום העבודה אינם עמוסים בפריטים שלא שייכים ושהעובדים מניחים את הכלים בחזרה במקום המתאים לאחר השימוש בזמן העבודה.

סימונים ברצפת המפעל או המשרדים גם הם חלק משמירה על הבטיחות. במפעלים למשל שבהם נעשית עבודה על ידי מלגזות, חשוב לסמן את השבילים הנפרדים המיועדים למלגזות והולכי הרגל. צינורות גם צריכים להיות מסומנים עם תווית קוד צבע שמייצגת את סוג התוכן שעובר בצינור. הכנה והעמדת שלטים שמזכירים לעובדים ללבוש את הציוד המגן או כאלה שמכוונים על מיקום יציאות החירום גם הם מהווים חלק מהאחריות של מנהל הבטיחות בעבודה.

ביקורת וחיזוק העובדים

תפקידו של מנהל הבטיחות הוא גם לבצע ביקורות ולחפש סכנות ושיטות לא יעילות שלפיהם העבודה מתבצעת. הביקורות מהוות כלי עבור מנהל הבטיחות על מנת לוודא שמקום העבודה אכן מתנהל על פי הנהלים הקיימים ובמידה ולא כיצד ניתן לבצע שיפורים ותיקונים שיסייעו לשמירה על הבטיחות במקום העבודה. חלק נוסף מהאחריות של מנהל הבטיחות היא לעודד ולחזק את העובדים שמקפידים על הנהלים – ההכרה בהרגלי העבודה הטובים שלהם יכול לעודד  את שאר העובדים להתנהל באופן זהה.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך