פוטרתם במפתיע? התעקשו על פיצויים ממקום העבודה

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

סיום העסקה מחייב קבלת פיצויים ממקום העבודה ומיצוי הזכויות שבחוק

אם קרה והודיעו לכם שעליכם לעזוב מיידית את התפקיד שמילאתם במסגרת העבודה, חשוב שלמרות התחושות הלא נעימות תדעו לפעול בהיגיון. אל תשכחו שעם עזיבתכם, מגיעים לכם פיצויים ממקום העבודה ולעיתית זכויות נוספות שחשוב למצות אותן. בכדי לבצע את הפעולות הדרושות למיצוי הזכויות, יהיה עליכם להיות בקיאים בנושא ולעיתים אף זהירים בהתנהגותכם. המטרה היא להתנהל באופן מושכל, מתוך הנחה שייתכן וההנהלה בארגון לא תמיד תפעל לטובתכם, במיוחד אם סיום העבודה נעשה שלא באווירה נעימה. במקרה כזה, סיוע של עורך דין שיעניק ייעוץ מקצועי ואף יפנה לערכאות בשמכם במידת הצורך, יהיה לכם לעזר רב. 

ממה חוששים עובדים שפוטרו באופן פתאומי?

עובדים שבוחרים לעזוב מקום עבודה במפתיע או במקרה השכיח יותר – כאלו שמפוטרים "מהיום למחר", לעיתים מוותרים על פיצויי פיטורין המגיעים להם על פי חוק. ייתכן והשכיחות של התופעה נובעת מתוך חשש לסיים תקופה במקום עבודה בעיצומו של סכסוך עם המנהלים. העניין נפוץ במיוחד במשרות רמות דרג, כאשר העובדים העוזבים מעדיפים "לסיים עניינים" בשקט ובלי בעיות, בכדי שהמנהלים יזכרו אותם לחיוב וישתפו פעולה כאשר יתבקשו לתת המלצה למקום עבודה חדש של העובדים. חשוב להבין, כי אין כל קשר בין הרצון לעזוב "בטוב", לבין הזכויות החוקיות והבלתי מעורערות של עובד שעזב, לקבלת פיצויים ממקום העבודה האחרון שלו ושיש לנושא כללים ברורים וכתובים.

חישוב דמי פיצויים ממקום העבודה

המטרה של מתן פיצויים הוא לסייע לעובד להתפרנס, בתקופה של בין העבודה הקודמת אל השתלבות במקום עבודה חדש. דמי הפיצויים הניתנים לעובד, אמורים להיות מחושבים באופן הבא: סכום של שכר חודשי אחד, בעבור כל שנת עבודה, כאשר הסכום מחושב לפי השכר האחרון. ישנו שוני בין מקומות עבודה שונים וההפרשות של ההנהלה לקרן הפיצויים. המידע שיש לעובדים, במיוחד זוטרים – באשר לזכויות קבלת הפיצויים בעת עזיבת מקום העבודה הוא מצומצם מאוד. פרקליט לדיני עבודה תפקידו לוודא, בין היתר, שהסכום המוצע כפיצויים הוא אכן הסכום המלא המגיע לעובד על פי החוק וכן כי הוא מקבל בפועל את כל הכסף.

רגע לפני שסוגרים חוזה בארגון חדש – מה חשוב לבדוק? 

ייתכן והלהט להתחיל משרה חדשה, במיוחד אם חיפשתם עבודה במשך תקופה ארוכה לאחר הפיטורים או ההתפטרות – יגרום לכם להתפשר בנושא שכר ותנאים. חשוב להבין, כי אולי ההתלהבות לעבוד תמלא אתכם בתחילה, אך אם התמורה שלכם לא תספק אתכם – אתם לא תחזיקו מעמד זמן רב. חתימה על חוזה חדש וכניסה לתפקיד במקום עבודה חלופי, חייבים להתבצע לאחר חשיבה מעמיקה באשר להסכמה שלכם לעבודה ובאילו תנאים. כאשר תעמדו על שלכם ותתייעצו עם גורם מקצועי, ייתכן ותוכלו להיטיב את החוזה ובעיקר תהיו בטוחים שתחתמו עליו, בסופו של דבר, בלב שלם.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך