אתם רוצים להציע שירות מעולה ללקוחות, ולספק להם מוצרים במהירות האפשרית. חשוב לכם לוודא שכל פריט יגיע כמו שצריך, בהתאם ללוח הזמנים עליו התחייבתם, ולשביעות רצונו של הלקוח. בקיצור, אתם צריכים חברת שליחויות טובה, וכדי לעזור לכם לבחור אותה נכון ריכזנו עבורכם רשימה של נושאים שכדאי לבדוק.
1 – רמת הזמינות
השאלה הראשונה, ובוודאי אחת החשובות, היא רמת הזמינות של החברה. שימו לב לאזורי הפעילות שלהם, ובדקו האם הם תואמים את האזורים בהם נמצא קהל היעד שלכם. כדאי גם לשאול האם ישנה אפשרות לבצע משלוח מהיר, לרבות משלוח מהיום להיום (או מהיום למחר), ומה קורה במצב שבו נדרש משלוח מיוחד.
2 – אמינות
עוד לפני שנדבר על המחירים ואפילו על השירות, בואו נתעכב לרגע על סוגיה קריטית, והיא רמת האמינות של החברה. האם יש לה אתר אינטרנט מסודר? האם יש המלצות ופידבקים חיוביים של לקוחות? הנושא הזה חשוב לא פחות מאשר מחיר טוב או שירות אנושי ונעים.
3 – מחיר
זה אחד הנושאים המרכזיים, והוא בהחלט קריטי. אז לפני שאתם בוחרים חברה כזו או אחרת, שימו לב לעלויות ולסוגי שליחויות שונות, וגם לנושאים כמו דמי שירות או ביטוח. רצוי גם להימנע מבחירה בחברה רק בגלל המחיר הזול שהיא מציעה, שכן לשירות ומקצועיות יש חשיבות רבה יותר.
4 – תמיכה ושירות
שירות הלקוחות הוא חיוני מאוד, ואתם בהחלט רוצים לוודא שיהיה לכם עם מי לדבר בכל מקרה שמתעוררת תקלה או בעיה. אם כן, בדקו האם יש לחברה מוקד טלפוני או אפשרות להתכתבות עם נציג בהודעה או במייל. בדקו גם את מהירות התגובה, כדי להימנע מבעיות בהמשך.
5 – מעקב אחר המשלוח
מומלץ לבדוק אילו אמצעים מעמידה לרשותכם החברה כדי שתוכלו לעקוב אחר המשלוחים שלכם, ורצוי שתהיה לכם אפשרות לראות את מיקומם בזמן אמת. כך תוכלו לספק תשובות גם ללקוחות שלכם, ולדעת איפה נמצאת כל חבילה, בכל רגע נתון.
6 – אחריות והגנה
שאלו את החברה אילו ביטוחים והגנות היא מציעה כדי להגן עליכם בכל מקרה של נזק או תקלה. חבילות עשויות להיעלם בדרך, או להגיע אל הלקוחות במצב שאיננו אופטימלי. מה מתחייבת החברה לעשות במקרים מהסוג הזה?
7 – מענה לתשובות
בנוסף לכל הטיפים שהצענו, כדאי להעלות כל דילמה ולשאול כל שאלה כבר עכשיו, לפני שאתם מתחילים לעבוד עם החברה ולהוציא באמצעות משלוחים. התשובות שתקבלו יעידו במידה רבה על רמת השירות, על המקצועיות, על הניסיון ואפילו על המוניטין של החברה. אלה נושאים חשובים שיעזרו לכם לצאת לדרך בראש שקט באמת.
החלטה גורלית
זה אולי נשמע מעט דרמטי, אבל הבחירה בחברת משלוחים היא בהחלט בחירה משמעותית מאוד, ואפילו גורלית. הזמן והאופן שבו יקבלו הלקוחות את המוצרים ישפיעו על התפיסה שלהם את המותג שלכם, ואתם רוצים לקבל ביקורות טובות ותגובות מפרגנות. אם כן, השקיעו את הזמן ואת האנרגיה בבדיקה יסודית של החלופות, בחרו חברה מקצועית עם ניסיון עשיר, ואל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר.