סגולותיו של לחם מחמצת

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף
Sourdough bread

נראה שבשנים האחרונות רוב האנשים מנסים לשמור על תפריט מאוזן שמכיל ברובו מאכלים בריאים. לא תמיד זה היה ככה, אבל סוג של "מהפכת בריאות" קטנה, וטרנדים תזונתיים שונים שקופצים מפעם לפעם, גורמים לנו להתקרב יותר לעצמנו ולחשוב "איך אנחנו יכולים להזין את הגוף שלנו בדרך הכי טובה?".
אחד המאכלים הכי פופולריים בשוק הוא הלחם, אפשר להגיד שהוא חלק בלתי נפרד כמעט מכל תפריט תזונתי. ועם זאת, יש לא מעט סוגי לחמים בשוק, מה שיכול להקשות על הבחירה בסוג הלחם האידיאלי עבורנו. לפעמים עולה השאלה: איזה מהם הכי בריא? לחם מחמצת? לחם כוסמין? לחם שיפון? לחם מלא?
כדי להקל על הדילמה שלכם, ריכזנו עבורכם מאמר שמסביר על לחם מחמצת והסגולות שלו, וכמה טיפים לאכילה נכונה.

מה זה בכלל מחמצת?

קודם כל, ברור לכולנו שהוא אחד השמות החמים בתעשיית הלחמים בכמה שנים האחרונות, ועדיין – רק מעטים יודעים מה זה מחמצת, אבל מזהים את הטעם שלו גם בעיניים עצומות (ולא פלא שזה ככה, יש לו טעם כל כך ייחודי).
אז המחמצת היא בעצם בלילת שאור שאפשר לקבל בפשטות בעזרת ערבוב קמח ומים, לא מדובר בעוד סוג של דגן. שני המצרכים האלה הם כל מה שתצטרכו כדי להכין את הבלילה, אין צורך בשום מרכיב אחר.
למעשה, הרעיון שעומד מאחורי הלחם הוא לתת ללחם להיווצר בצורה נקייה וטבעית בלי אף מרכיב תעשייתי.
במקום להשתמש בשמרים תעשייתיים, עושים שימוש בשמרי פרא (נמצאים באוויר, בקמח עצמו ולעיתים גם בפירות). אותם שמרי פרא נדבקים לבלילת השאור באופן טבעי ופשוט גורמים לה לתפוח.
הלחם מקבל את הטעם החמצמץ-עמוק הייחודי שלו בתהליך התפיחה, כתוצאה מפעולת החיידקים והשמרים.
האמת היא שזה לא דבר מסובך, גם אתם יכולים להכין בלילת מחמצת בעצמכם בבית!

סגולותיו של לחם מחמצת

לחם מחמצת לא מככב בכותרות כבר תקופה סתם, יש לזה כמה סיבות מעולות. הראשונה היא תהליך הייצור הטבעי שגורם לכך שהלחם יספוג מגוון חומרים שיכולים להזין את גופנו.
הוא עשיר בויטמין 1B, שמעודד חילוף חומרים תקין בגוף. הוא מכיל כמות נכבדת של סיבים תזונתיים (שתורמים בפעילות המעי ותהליכי עיכול).
בנוסף, לחם מחמצת רווי בסלניום וחומצות פוליות. הסלניום הוא מינרל חשוב לתפקוד הגוף, והחומצות הפוליות מסייעות באיזון רמות סוכרים בדם.
כמו כן, יש לו ערכים תזונתיים מעולים:
ב-100 גרם תוכלו למצוא 220 קלוריות, 5.6 ג' חלבון, 40 ג' פחמימה, 1.5 ג' שומן, 0 ג' כולסטרול ו-11.5 ג' סיבים תזונתיים.
צריכת לחם מחמצת באופן קבוע תסייע בהרגשת תחושת שובע לאורך היום.
חשוב לנו לציין שלכולנו מערכת עיכול שונה (כל אחד מאיתנו שונה מהאחר ומחזיק בהרכב חיידקי מעי ייחודי). אין סוג לחם אחד שהוא הכי בריא או הכי טוב (מהעובדה הפשוטה שכל אחד מאיתנו זקוק לתזונה מותאמת אישית). יש אנשים שיצליחו לעכל לחם מחמצת בקלות, ויש אנשים שיתקשו.
היום אנחנו חיים בעידן של שפע, יש לא מעט סוגי לחמים בשוק, וכל מה שנשאר לכם זה לנסות.
איך יודעים שלחם מחמצת טוב לנו?
אוכלים מתוך מודעות, ושמים לב לתחושות הגוף בזמן העיכול.

איילת שניר

איילת שניר

עיתונאית וותיקה וכותבת במגזין ״הפועל״ כבר 11 שנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.