אוכל הוא האנרגיה של הגוף, הוא מזין אותנו, בונה את עצמותינו, מחזק את שרירינו, גורם להתפתחות וגדילה תקינה ואף מחדד את המוח. במאה הזו יש אוכל בכל מקום ובכל פינה איך נדע מה כדאי ומה לא כדאי לנו לאכול? כיום ישנן קטגוריות אוכל רבות, נדון עליהן בקצרה.  

אוכל בריא

אוכל בריא נחשב כזה אשר יש לו ערך תזונתי גבוה, כמו, "מזון על" או "סופר פודס" אלו מזונות אשר נמצא כי הערך התזונתי שלהם הוא רב ערך לגוף יותר ממזונות אחרים, הוא גם נחשב למאוד יקר, אך ישנו אוכל בריא שהוא לא מזון על. אוכל אשר עשוי מחומרי גלם טריים ואורגניים ירקות ופירות אורגניים, קמחים בעלי אחוזי חיטה גבוהים, שמנים מן הצומח בכבישה קרה שלא עברו זיכוך, אגוזים ושקדים ומזונות נוספים המועילים לגופינו. תוכלו להקפיד על סוגי המזון ולהתעדכן ברשת במתכונים שונים באתרים בהם יש בלוג אוכל. 

ג'אנק פוד

הג'אנק פוד מוכר לכולנו, הוא אוכל עם ערך תזונתי נמוך, רב קלוריות, לרוב מטוגן ועשוי מחומרים מעובדים כמו צ'יפס, המבורגר, פיצה ועוד. הסיבה בגינה אנו אוכלים אותו היא שהמזון הזה מאד טעים ומאד זמין, בין רגע אנו מקבלים את ההזמנה הכוללת מזון מטוגן עם שתייה ממותקת. חשוב לנסות ולהימנע מצריכה של מזון זה ככל הניתן בשל הפגיעה הרחבה שלו בגופינו. 

אוכל מבושל

האוכל המבושל הביתי נחשב גם הוא לאוכל בריא משום שהמוצרים טריים ואינם קפואים עם חומרים משמרים. כן חשוב להקפיד שלא להשתמש בשמן רב במאכלים השונים שכן שמן הוא הבסיס לכל מזון מבושל. אם אתם יכולים נסו לבשל עם שמן זית שהוא בריא ומומלץ מאד. גם בתוכניות האוכל בטלוויזיה תמיד תראו את השף מבשל עם שמן זית ולא עם שמן אחר. 

אוכל מאודה 

אוכל מאודה נחשב גם הוא לבריא שכן הוא שומר על כל ערכיו התזונתיים במזון. האידוי מקורו במטבח הסיני והוא נחשב גם למזון מרזה כגון, אורז עם דג, ירקות מצליבים דוגמת ברוקולי וכרובית מאודים שהם טעימים מאד ואפילו כיסוני הבצק הממולאים אשר מאודים בסירים מבמבוק דמויי סלסילות. יש שלוש צורות אידוי: אידוי בלחץ, אידוי בלתי ישיר ואידוי ישיר, עליהם תוכלו להרחיב בקריאה בכל בלוג אוכל.

אוכל קפוא

בימינו אנשים רבים אינם מבשלים, מחוסר זמן, מפאת עייפות, ולעיתים גם מחוסר ידע. לכן הם רוכשים את מזונם בסופר, כאשר מזון זה הוא בעצם אוכל היוצא מקופסאות. בין אן הם קונים מרק מקופסה שלו צריך להוסיף רק מים חמים או מזון כמו פיצות, בורקסים ובשרים מעובדים המגיעים קפואים בקופסאות בסופר מומלץ להימנע מהם כמה שניתן. מזונות אלו עתירים בסוכרים, חומרים משמרים, שומן טראנס ועוד המזיקים מאד לבריאותנו ובריאות ילדינו.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>