לרכב על קורקינט ממונע בחורף – האם זה אפשרי?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

רכיבה על קורקינט ממונע בגשם תהיה בטיחותית אם תעשו זאת נכון

החורף מהווה תקופה לא פשוטה עבור הרוכבים בישראל. כידוע, תנאי השטח הם אחד מהגורמים המשפיעים ביותר על בטיחות הרכיבה, עבור מי שרוכב על אופניים או קורקינט ממונע – במיוחד כאשר הנסיעה היא בעיר סואנת שממילא יש בה לא מעט סיכונים. עונת החורף מביאה עמה גשמים, רוחות ולעיתים אפילו ברד, כאשר כל אלו מייצרים קרקע חלקלקה שעלולה להיות מאתגרת ובעייתית מאוד לרכיבה ותנאי שטח מאתגרים מאוד. ישנה חשיבות גבוהה לשימוש באביזרי בטיחות בכל שימוש בכלי רכב דו גלגליים ובפרט אלו שפועלים על חשמל, כך שכשמדובר ברכיבה חורפית הדבר הופך לרלוונטי עוד יותר.

מהם אתגרי הרכיבה העיקריים בעונת החורף?

עצם הרכיבה על רכב דו גלגלי כמו קורקינט חשמלי בעונה שהיא קרה וגשומה, משמעותה קודם כל לבישת שכבות עבות, חבישת קסדה ותחתיה אולי אפילו כובע צמר, לבישת כפפות ובקיצור – עומס רב על הגוף. כאשר הרוכב עמוס באביזרי לבוש שונים, התפעול של הקורקינט הופך מסורבל יותר עבורו וייתכן שהשליטה על כלי הרכב לא תהיה מיטבית. מעבר לכך, הכבישים החלקלקים של החורף נותרים כאלה גם כאשר הגשם נחלש, עומס המכוניות הופך מוחשי יותר כשיורדים גשמים ובנוסף הרוחות העזות מקשות אף הן על הרכיבה עצמה וגם על הראייה, מה שבוודאי לא מסייע לרכיבה בטוחה.

על מה חשוב להקפיד לפני שיוצאים לדרך?

חלק בלתי נפרד מהתנהגות אחראית בחורף ורכיבה בטוחה, היא הקפדה על לבוש המותאם לסיטואציה. ראשית כל, אין להקל ראש ולו לרגע בכל הקשור לאביזרי בטיחות גם כשהם לא הכי נוחים, כלומר שעל אף הסרבול – אסור לוותר על פריטים הכרחיים כגון קסדה. במידה וכפפות מקשות על האחיזה בכידון, מוטב לוותר עליהן למרות הקור, בכדי "להרוויח" את היציבות של הידיים. אם בכל זאת כן לובשים כפפות, עדיף לבחור בדגם שבו בחלק הפנימי ישנו בד שאיננו חלק. מומלץ ללבוש מעיל נגד גשם ובמידת האפשר להגן גם על הציוד שנושאים על הגב – שהרי מדובר בכלי רכב פתוח והגשם יכול להרטיב כל חלק מהרוכב, או מן החפצים שנמצאים עמו על הקורקינט.

ניתן לשלב בין רכיבה על קורקינט ממונע לבין נסיעה במכונית

בסיטואציות שבהן הנסיעה במכונית בחורף, בזמן סערה של ממש, הופכת לבטוחה יותר מאשר הרכיבה – מוטב להניח לקורקינט ולבחור בכל זאת ברכב הפרטי או בתחבורה ציבורית. ישנם דגמים מתקפלים של קורקינטים חשמליים, אשר הופכים לנוחים מאוד לנשיאה – וכך ניתן להניחם בתא המטען של הרכב או לעלות איתם לאוטובוס בקלות. כאשר הקורקינט מסייע להתנהלות בחיי היום יום ומצד שני גם איננו תופס מקום או מסרבל את ההתנהלות הנדרשת בלעדיו, הוא הופך לכלי רכב יעיל במיוחד שעשוי בהחלט להקל עליכם, גם בעונה הקרה. 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך