קלינאות תקשורת – מה לומדים בתואר? ולמי זה מתאים?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
Speech therapist teaching letter pronunciation to a young boy in

אם אתם מעוניינים בקריירה שמתמקדת בשיפור איכות חייהם של אנשים עם הפרעות שונות בתקשורת, לימודי קלינאות תקשורת יכולים להיות הייעוד המתאים לכם. קלינאי תקשורת מתמקדים בעבודתם, בין השאר, במניעה, בהערכה, באבחון ובטיפול בבעיות דיבור, שפה ותקשורת חברתית. 

אילו סוגי הפרעות בהם מטפלים קלינאי תקשורת?

קלינאות תקשורת בכמה סוגי הפרעות – הפרעות בדיבור, בשפה והפרעות בתקשורת חברתית. לכל סוגי ההפרעות יש תתי הפרעות בהן ניתן ללמוד בלימודי קלינאות תקשורת.
כל סוג של הפרעה פוגע בחלק תפקוד שונה מהפרעה אחת לאחרת. על השוני בין הפרעה אחת לאחרת ניתן להרחיב בלימודי קלינאות תקשורת.

מה התנאים ללימודי קלינאות תקשורת?

כמו בתחומים רבים אחרים, גם בלימודי קלינאות תקשורת, מצב השוק משפיע על תנאי הקבלה, ואלה נחשבים לגבוהים יחסית, ולו רק בשל הפער בין הביקוש הרב בין הביקוש הרב לבין המלאי המצומצם של אפשרויות הלימוד.

תנאי הקבלה ברוב המקרים:

1. ממוצע ציונים גבוה (כ-95%) בתעודת הבגרות.

2. ציון פסיכומטרי גבוה (כ-650).

3. שליטה טובה באנגלית. 

4. מעבר ראיון אישי – אשר בודק את ההתאמה של המועמד ללימודי קלינאות תקשורת.

המקומות בהם כדי ללמוד תואר לקלינאות תקשורת?

לימודי קלינאות תקשורת מכשירה את בוגריה לאבחן, לשקם ולטפל בהפרעות ובלקויות שונות בתחום הדיבור, השפה והתקשורת.
מסלול לימודים זה מוצע ע"י מספר מכללות שונות ברחבי הארץ, כאשר במדינת ישראל הם חייבים על פי חוק להיות בעלי תעודת הסכמה ותואר ראשון – B.A בהפרעות בתקשורת.

לאור התנאים האלו, מומלץ לכם ללמוד במכללה שמציעה מסלול המעניק תואר ראשון בהפרעות תקשורת יחד עם תקופת התמחות אשר יכולה לזכות את בוגריה בתעודה הסמכה הנדרשת על מנת לעסק בארץ כקלינאי תקשורת.
יש גם מסלולים מיוחד שמותאמים למגזר החרדי.

מהם נושאי הלימוד בלימודי קלינאות תקשורת?

כמו כל תוכנית לימודים לתואר ראשון, גם לימודי קלינאות תקשורת, מציעה הן ידע עיוני ותיאורטי, והן מיומנויות וכלים מעשיים. כל אלה קיימים, על מנת להכשיר את הבוגרים להיות קלינאי תקשורת המסוגלים להציע למשל, אבחון להפרעת קשב וריכוז (לילדים ולמבוגרים) או אבחון בדיבור או טיפול בהפרעות קשב.

הידע העיוני והתיאורטי כולל מגוון של נושאים, כגון – אנטומיה, פיזיולוגיה, פתולוגיה, אנתרופולוגיה, סוציולוגיה, גנטיקה, פסיכולוגיה התפתחות תקינה של – שפה ודיבור, פונטיקה, בעיות היגוי, הפרעות שפה בקרב ילדים, הפרעות שמיעה, השפעת הרעש על האדם, נוירולוגיה ועוד תתי נושאים רבים.

כמה זמן אורכים לימודי קלינאות תקשורת?

ברוב המכללות והאוניברסיטאות, הלימודים לתואר בקלינאיות תקשורת מתקיימים:
-במתכונת של חמישה ימים בשבוע.
-הלימודים עצמם נמשכים בין 3-4 שנים כמו כל תואר ראשון אחר. ישנם גם מסלולי ערב למי שמעדיף.

למה כדי להמשיך ללימודי השתלמויות?

למידה מתמשכת יכולה לספק לקלינאי התקשורת את האישורים הנדרשים כמו קידום המיומנות שלהם, שמירה על ההסמכה שלהם והוכחה שהם כשירים לבצע את עבודתם.
ניתן לבצע השתלמויות דרך כנסים של קלינאי תקשורת, קורסים במכללות ובאוניברסיטאות וקורסים מקוונים ללמידה מרחוק.

למידה מתמשכת והשתתפות בקורסים, בהכשרות ובהשתלמויות יכולה לתרום רבות מעבר לרכישת ידע חדש במסגרת השתלמות כלשהי, זוהי גם מסגרת ללימודי קלינאות תקשורת. וכיום יש כל כך הרבה דרכים מגוונות להרחבת המיומנויות והידע.
בסופו של יום ההשתלמויות תורמות לכל הגורמים במשוואה – הרופאים המטפלים ולמטופליהם.

תואר שני בקלינאות תקשורת למה כדאי? 

למי שלא הספיק לו לימודי תואר ראשון ולימודי ההשתלמויות יכול להרחיב את אופקיו בתחום דרך תואר שני. לימודים אלו יכולים לשמש אתכם  כהכנה מקצועית להסמכה הקלינית והן כהכנה ללימודי דוקטורט. תכנית לימודי קלינאות תקשורת כתואר שני מציעה לכם התנסות בסטאז' קליני לצד מגוון רחב של קורס מדעים, שבסופו של דבר יבדלו אתכם לבין קלינאי תקשורת שעצרו בתואר ראשון.תחום לימודי קלינאות תקשורת רחב ידיים ומלא בקורסים, השתלמויות, תואר ראשון ושני שנועדו להכין את הבוגרים לדעת לתת מענה למטופליהם דרך אבחון ומתן פתרון הנכון והמתאים ביותר.  תנאי הקבלה ללימודים אלו גבוהים ולא מתאימים לכל אחד ונועדו לסנן מתמודדים שאינם מתאימים לתפקיד. מדינת ישראל מחייבת בחוק שכל קלינאי התקשורת צריכים להחזיק באמתחתם תעודת תואר ראשון והסמכה שהם עברו כדי לעסוק במקצוע.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך