איך לבחור עורך דין תאונות דרכים

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp
Close Up Of Two Cars Damaged In Road Traffic Accident

לצערנו, כחלק מהמציאות היומיומית, תאונות דרכים הפכו לדבר שבשגרה. על רוב התאונות לא מדווחים בתקשורת בגלל שהעניין שכיח כל כך. מצב בו נוכל להימנע לחלוטין מתאונות דרכים עוד לא נראה באופק. הפתרון שקיים היום כדי לטפל בנפגעי תאונות דרכים מצד הפיצויים עבור נכות שנגרמה, נזק לרכוש וכיסוי עלויות לטיפולים רפואיים הוא חברות הביטוח וביטוח לאומי. אך מה עושים אם ביטוח לאומי מסרב להכיר בנכות עקב תאונת דרכים או שחברת הביטוח לא משלמת מספיק עבור הטיפולים הרפואיים או שבכלל לא נהגתם ברכב בעת התאונה אלה בסך הכל חציתם את הכביש? את כל התשובות לשאלות האלה תוכלו לקבל בצורה הכי מקצועית שישי על ידי עורך דין תאונות דרכים ובמאמר הבא נפרט את עיקרי הדברים כדי שתדעו איך לבחור עורך דין תאונות דרכים שידאג לכם על הצד הטוב ביותר.

עורך דין תאונות דרכים

על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה זוהי זכותכם לתבוע את חברת הביטוח שלכם במידה ונפגעתם בתאונה בעת נהיגה ברכב או לתבוע את חברת הביטוח של הרכב הפוגע במידה ונפגעתם כהולכי רגל.  עורך דין תאונות דרכים יסייע לכם בכל ההליכים ולכן מומלץ מיד לאחר התאונה, עוד לפני הפנייה לחברת הביטוח, ליצור קשר עם עורך דין המתמחה בתחום. עורך דין תאונות דרכים ימצה את מלוא זכויותיכם וידאג שתקבלו את הפיצויים המירביים בהתאם למקרה שלכם. במקרים מסוימים, בהם יש צורך לקבל פיצויים למשך תקופה ממושכת בעקבות חבלה חמורה בגוף המגבילה את היכולת לעבוד, החשיבות שעורך הדין שתבחרו יהיה מהטובים בתחומו כדי שתוכלו להמשיך את שגרת חייכם מבחינה כלכלית ולהמשיך לדאוג לעצמכם ולמשפחתכם למרות התאונה והפגיעה הקשה.

עורך דין תאונות דרכים בתאונת פגע וברח

תאונת פגע וברח זו תאונה שבה מעורב נהג רכב שברח מיד לאחר התאונה ואין את היכולת לאתר אותו או להשיג כל פרט מזהה לגביו. גם במקרים כאלו אדם שנפגע בתאונה בין אם הוא הולך רגל, רוכב אופניים או רוכב קורקינט, יוכל לקבל פיצויים מהמדינה מקרן בשם 'קרנית'. הקרן מספקת פיצויים עבור נפגעי תאונות דרכים שאין ברשותם ביטוח רכב או שהרכב שלהם לא השתתף בתאונה ומנגד אין חברת ביטוח של הנהג השני המעורב בתאונה שאותה ניתן יהיה לתבוע מאחר והנהג ברח מזירת התאונה.

עורך דין תאונות דרכים – תאונות עבודה

תאונות דרכים שבמסגרת העבודה נכללות כתאונות שמתרחשות בדרך לעבודה, בחזרה מהעבודה, ברכב, באוטובוס, בתחנת האוטובוס, בהסעה, במונית לעבודה וכמובן כל תאונה שמתרחשת לאנשים העוסקים בנהיגה מקצועית החל משליחי אוכל ועד לנהגי משאיות. תביעה לפיצויים לאחר תאונת דרכים בעבודה היא מורכבת יותר מתביעה רגילה מפני שכאן גם ישנו הליך תביעה מול הביטוח הלאומי. עורך דין תאונות דרכים שאינו בקיא בתחום בצורה טובה מספיק יעלה את הסיכון שהפיצויים לא יהיו מספקים הן מחברת הביטוח והן מהביטוח הלאומי. מהסיבה הזאת חשוב לבחור עו"ד תאונות דרכים בעל ניסיון מוכח בתביעות תאונות עבודה כדי לספק עבור הנפגע את הפיצויים ההולמים. 

פיצויים לאחר תאונת דרכים

נפגעים רבים, לאחר תאונות דרכים, חרדים לגבי מצבם הכלכלי שיפקוד אותם במהלך ההליכים המשפטיים, הטיפולים הרפואיים היקרים ולכל אורך התקופה בהם לא יכלו להתפרנס. הרצון להבין מה גובה הפיצויים המגיעים לנפגע תאונת דרכים הוא חשוב ולגיטימי אך הוא מורכב במיוחד וגם עורך דין תאונות דרכים לא יוכל לתת תשובה מדויקת בנושא. אך כן ניתן לבחון את העניין בצורה מקצועית יותר כשמכירים את היטב מה החוק אומר לגבי כל אחת מהפגיעות הגופניות:

פגיעת ראש – פגיעת ראש היא מסוכנת במיוחד וזאת מפני שהיא עלולה לגרום לפגיעה מוחית. מהסיבה הזו חשוב להתפנות לבדיקה רפואית מיד לאחר התאונה ולבדוק האם נגרם נזק בעקבות הפגיעה. חשוב לבצע את הבדיקה מיד לאחר התאונה ולשמור את כל מסמכי הבדיקה כדי לספק ראיות עבור עורך דין בעת התביעה מול חברת הביטוח. 

פגיעה בזיכרון ותפקוד מוחי – נגזרת מפגיעת ראש בתאונת דרכים גם פגיעה בתפקוד המוחי. ניתן להבחין זאת על ידי הבחנה בחוסר היכולת לזכור דברים מסוימים ובעיות תפקוד גופניות המתלוות עקב כך. גם במקרה הזה בדיקה רפואית מיד לאחר התאונה היא קריטית.

פגיעת צוואר וכתפיים – בתאונת דרכים ברכב, במיוחד אם זו תאונה חזיתית או תאונה שהתרחשה במהירות גבוהה, עלולה להיווצר פגיעה חמורה שאינה נראית לעין כלל וזו פגיעה בצוואר ובכתפיים בעקבות המשקל שמופעל על הגוף מכוח המשיכה ברגע התאונה. פגיעות אלה יכולות להתבטא ברמות חומרה שונות ובכל אופן, במידה וישנו כאב, גם אם הוא עדין, חשוב לפנות לבדיקה רפואית כדי לקבל טיפול וכמובן לספק את המסמכים לעורך דין תאונות דרכים.

פגיעת גב – פגיעת גב היא מהמסוכנות שבפגיעות גופניות אם לא נכליל את פגיעת הראש וזאת מכיוון שקשה מאוד לטפל רפואית בגב שנגרם לו נזק משמעותי וזה כמובן מוביל לחוסר תפקוד פיזי וחלילה לאבד את היכולת לא רק לעבוד אלא גם להמשיך לנהל אורח חיים תקין ללא סיוע מקצועי. פגיעת גב יכולה לתבטא בפריצת דיסק, בלט, שבר, כאבים חזקים ועוד.

פגיעת גפיים – פגיעת גפיים כוללת כל פגיעה שמתרחשת בידיים או ברגליים וזה אומר שברים, קטיעות, שיתוק ועוד. פגיעות גפיים עשויות לעלות הון בטיפולים רפואיים ועוד יותר בסיוע להמשך תפקוד יום יומי פשוט על ידי בני משפחה שנאלצים לעזוב את עבודתם או בתשלום עבור מטפלת מקצועית. גם במקרה זה כמובן חשוב להיוועץ עם עורך דין תאונות דרכים על כל ההליכים לקבלת הפיצויים ההולמים ביותר.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא תפספסו שום כתבה יותר! הירשמו עכשיו

כתבות אחרונות

בחירת העורך