רשת הפייסבוק, הינה פלטפורמה חברתית חזקה ביותר. מחקרים מראים, שאנו מקדישים מדי יום זמן רב בפייסבוק. חלק מאתנו נקדיש לגלילת ה”פיד” יותר שעות, וחלק מעט שעות ביום. אולם, אנו נעקוב בעניין רב אחרי פוסטים חדשים שיעלו ל”פיד” שלנו בפייסבוק.

כיצד פיסבוק מחליטה אילו פוסטים לעלות לנו ל”פיד”?

ברור לכולנו, שלא כל פוסט שמתפרסם בפייסבוק, יעלה ל”פיד” שלנו. בדרך כלל, הפייסבוק יעלה רק פוסטים של חברים שלנו. אולם, גם מתוך שלל הפוסטים שהחברים מעלים, פייסבוק בוחרת את הפוסטים שיש לנו עניין בהם. כל תגובה שאנו רושמים לפוסט, התקשרות בצ’אט עם המפרסם, כניסה פיזית לבית העסק או למיקום, נרשמת במאגרי המידע של פייסבוק. ולכן, פייסבוק מסננת ומציגה את ה”פידים” הרלוונטים עבורנו אישית, ושייצרו לנו עניין.

כדי לקדם פוסט ב”פידים” האישיים- צריך לשלם לפייסבוק.

כאשר יש לכם כמות גדולה של חברים בפייסבוק- כל פוסט שתרשמו ייצור עניין ותגובות. אולם, עדיין רק מספר קטן ומצומצם של חברים בפייסבוק- ייראו את הפוסט. למשל: גם אם יש לכם 5,000 חברים בפייסבוק- רק מאות חברים ייראו את הפוסט. ולכן, אם רוצים לקדם פוסט לתפוצה רחבה ביותר של עשרות אלפי גולשים, מומלץ לפרסם פוסט בקידום ממומן. את הפוסט, ייראו הגולשים שהוגדרו במסננים השונים.

אילו מסננים יש לפרסום בפייסבוק?

ישנם 2 אפשרויות לתשלום על פרסום בפייסבוק: אפשר להגדיר תשלום על כל קליק של גולש, ואפשר להגדיר תשלום יומי. כאשר לא מופעלים מסננים, ייתכן שהמפרסמים ישלמו כסף לפייסבוק על קליקים של גולשים לא רלוונטים לעסק. גם אם יוגדר תשלום יומי, כל קליק מוריד את גובה התשלום לקליק, וכך יירד העדיפות של הפוסט. לכן, חשוב להפעיל מסננים בפרסום. אילו מסננים קיימים? נציין את הפילטרים החשובים ביותר:

מקום- כאשר העסק הוא פיזי, יש חשיבות רבה לפרסום בקרב קהל היעד המקומי. אין טעם לפרסם מסעדה בדרום, בפידים של גולשים בצפון. לכן, כאשר מגדירים את המיקום, הפוסט יופיע בפידים של גולשים מהאזור שהוגדר במסנן.

גילאים- לפעמים, יש עסקים שפונים לקהל גיל מסוים. למשל: יש דפי פיסבוק של מוצרים או שירות המתאימים למבוגרים. לעומת זאת, יש דפי פייסבוק הפונים דווקא לקהל הצעיר.

מגדר- יש עסקיםהמיועדים לנשים, ויש עסקים המיועדים לגברים. על מנת למנוע מצב של תשלום על קליקים של גולשים מהמגדר הלא מתאים, מומלץ להגדיר מראש בהגדרות הפילטרים, האם הפוסט מיועד לגברים או לנשים.

מהם תיוגים והתנהגויות בפייסבוק?

פייסבוק אוסף את התיוגים על דפי הפיסבוק השונים, ומשתמש בהם בשביל פילוח קהל יעד לפרסום. אפשר לחדד את קהל היעד לפי רשימה ארוכה של התנהגויות, ותחומי עניין. מומלץ להכין בריף מסודר ולבנות “פרסונה” מדויקת של קהל היעד, שתכלול ניתוח מפורט של תחומי ענין והתנהגויות. בשורת החיפוש בממשק הפרסום, מחפשים את המילים המתאימות, או מילים דומות למילה המבוקשת. וכך, בונים בממשק הפרסום בפיסבוק פרסונה מדויקת. בדרך זו, נכנסים הגולשים הרלוונטים, ובעל העסק מקבל לידים איכותיים ביותר. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>